Trond123 Svart 23.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Planer skrives i sanden ved lavvann. Derfor legges alternative planer både for Sørlandet, og nordover mot Møre og kanskje til og med helt til Helgelandskysten. On 2/21/2021 at 6:09 AM, jan said: Vi har lyst tll å prøve oss på telemarkskanalen i år, kom gjerne med gode innspill ,erfaringer om denne kanalturen, .-) @Kanalkapteinen er vel lokalkjent i Telemarkskanalen. 3 hours ago, Tom Rør said: Hvis jeg klarer å reise til f.eks Tyskland, lager jeg en ny tråd ? Dine reiseskildringer er alltid velkomne. Hentet mange tips derfra. :) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 23.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Kona har ikke helt bestemt hvor jeg vil i år. Men hun nærmer seg noe, hun er på tredje ruta nå og alle er i Troms. Jeg håper hun lander på å tilbringe et par uker i sør-Troms. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 23.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Tom Rør skrev for 9 timer siden: Hvis jeg klarer å reise til f.eks Tyskland, lager jeg en ny tråd ? Ok såpass Tyskland lang tur ? spennende Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 23.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 btt skrev On 20.2.2021 at 20.06: Bor i Vestfold så tenkte vestsiden av Oslofjorden inn og Østsiden ut med avslutning i Halden FØR FELLESFERIEN. Dette håper jeg blir bra, pleier å reise ned Svenskekysten , men er redd det ikke går i 2021. også en tur ned og opp til Arendal når felles ferien er over. Fellesferien blir rundt i Sandefjord / Tønsberg for da er alle lokale på ferie og vi kan møte nye båtfolk Jepp blir vestsiden her og i år Tønsberg og ned mot Risør Lillesand ?⛵ kom gjerne med anbefalte uthavner og havner som er verdt å besøke ?⛵⛵ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Dersom Sverige åpner grensen, blir det nok tur nedover mot Göteborg fra midten av mai som sist år og mange år tidligere. Det forutsetter at vi begge er vaksinert til den tid. Jeg får min dose nr.2 førstkommende fredag. Trude får nok ikke vaksinen på en stund ennå, hun er 9 år yngre enn meg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rookie_332 Svart 23.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Lars H. skrev 1 minutt siden: Dersom Sverige åpner grensen, blir det nok tur nedover mot Göteborg fra midten av mai som sist år og mange år tidligere. Det forutsetter at vi begge er vaksinert til den tid. Jeg får min dose nr.2 førstkommende fredag. Trude får nok ikke vaksinen på en stund ennå, hun er 9 år yngre enn meg. He he ja fulgte med dere i fjord lars ?⛵⛵ Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 jan skrev On 21.2.2021 at 6.09: Vi har lyst tll å prøve oss på telemarkskanalen i år, kom gjerne med gode innspill ,erfaringer om denne kanalturen, .-) Starter du din egen tråd om turen i Telemarkskanalen, så vil jeg tro du vil få mange gode innspill. Vi tok turen opp Telemarkskanalen på egen kjøl i 2012. En tur vi aldri blir å glemme. Så den turen vil jeg absolutt anbefale på det varmeste. Kunne tenke meg den turen opp igjen. Synd det er så langt å gå for oss før vi kommer til den første slusen. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 27.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2021 Er ikke lange turen til første sluse for oss,bor i Stavern , kommer fra Telemark så omgivelsene er kjente på ett vis:-) Vi tenker å ta oss god tid og ta det litt som det kommer.. Lager en egen tråd når vi eventuelt har satt båten i marsj :-) Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2021 navid skrev for 14 timer siden: Starter du din egen tråd om turen i Telemarkskanalen, så vil jeg tro du vil få mange gode innspill. Vi tok turen opp Telemarkskanalen på egen kjøl i 2012. En tur vi aldri blir å glemme. Så den turen vil jeg absolutt anbefale på det varmeste. Kunne tenke meg den turen opp igjen. Synd det er så langt å gå for oss før vi kommer til den første slusen. Ja interessant tur og følge ?? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 28.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 btt skrev On 20.2.2021 at 20.06: Bor i Vestfold så tenkte vestsiden av Oslofjorden inn og Østsiden ut med avslutning i Halden FØR FELLESFERIEN. Dette håper jeg blir bra, pleier å reise ned Svenskekysten , men er redd det ikke går i 2021. også en tur ned og opp til Arendal når felles ferien er over. Fellesferien blir rundt i Sandefjord / Tønsberg for da er alle lokale på ferie og vi kan møte nye båtfolk Tenkte oss ned mot Arendal, Risør, Lillesand området noen steder inn og uthavn som kan anbefales ?? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Rookie_332 skrev 1 time siden: Tenkte oss ned mot Arendal, Risør, Lillesand området noen steder inn og uthavn som kan anbefales ?? Anbefaler å ta "omveien" inn mot Tvedestrand - herlig sted! Litt utenfor ligger også Furøya, der har jeg ikke lagt til ennå, men den har mange anbefalt. Trives også veldig godt i Grimstad. På vei inn mot Lillesand har du også Skauerøya (Hestholmbukta) med flere fine plasser. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Rookie_332 Svart 28.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Pequod skrev for 5 timer siden: Anbefaler å ta "omveien" inn mot Tvedestrand - herlig sted! Litt utenfor ligger også Furøya, der har jeg ikke lagt til ennå, men den har mange anbefalt. Trives også veldig godt i Grimstad. På vei inn mot Lillesand har du også Skauerøya (Hestholmbukta) med flere fine plasser. Takker og bukker for svar sjekker ut i kveld ???⛵ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.