Jump to content

Kom dere på sjøen!!!


ragnars

Recommended Posts

Hovedbåten er på land men jeg er lykkelig eier av en 15 fots skjærgådsjeep som brukes flittig når de fine høst/vinterdagene kommer. Lørdag for 2 uker siden hadde jeg og guttungen en av årets fineste båtturer med denne; vindstille, klart, varmt i sola og lite folk. Må ha tilgang til båt hele året.

Link to post
Share on other sites

Flott at dere skal på sjøen gutter, men nå prøvde jeg liksom å få til en slags diskusjon da. Er det ingen som stusser over at det er meldt 23 varme grader i slutten av oktober eller?. Det virker nesten som om det er det naturligste i verden at det blir unormalt varmt igjen to dager etter at store deler av bilparken stod på trynet i grøftekanten etter en formidable snøføyke i østlandsområdet.

Link to post
Share on other sites

Flott at dere skal på sjøen gutter, men nå prøvde jeg liksom å få til en slags diskusjon da. Er det ingen som stusser over at det er meldt 23 varme grader i slutten av oktober eller?. Det virker nesten som om det er det naturligste i verden at det blir unormalt varmt igjen to dager etter at store deler av bilparken stod på trynet i grøftekanten etter en formidable snøføyke i østlandsområdet.

Åååå, sånn!

Ja, det er klart. Klimaet går rett vest. Det er skremmende perspektiver.

Link to post
Share on other sites

Klart det er det naturligste i verden.

 

Et eksempel er: I år har det vært veldig mange orkaner i USA, men i 1933 var det værre!

Et annet er: Stormen over New Orleans er vel bare den 3. verste, den verste var vel i 1905.

Enda et: varmerekord, men det var varmere for 100 år siden...

 

Poenget mitt er: At vi ser mange værfenomen er IKKE et bevis for at været er mer ekstremt, bare at vi er mye flinkerre til å observere (vær-satellitter, mange nyhetskanaler, internett, blogg etc etc)

Link to post
Share on other sites

På tide at Bush & co. snart signerer Kyoto avtalen eller?

Skjønner hva du mener, og George W B bør selvfølgelig snarest begynne å oppføre seg ordentlig! Menneskeskapte klimaendringer kan vel bli menneskehetens bane....

Men på den annen side... Som min gamle onkel sa: "Det å måle klimaendringer over ett eller mange 10-år blir meget smått statistisk sett i perspektiv av planetens totale alder"

Link to post
Share on other sites

Om det blir pent vær eller tilnærmet så blir det tur på denne gutten iallefall.:sailing:

Balja skal sjøsettes på torsdag om værgudene og sjefen i heimen tillater det..:discuss:

Så får vi se om jeg klarte å fikse småfeila som var på motoren... :diving:

 

Ser heller ikke noe galt med palmer langs sjøkanten her i Krsand, legg til et par hula hula damer iført bastskjørt og kokosnøtter og alt er bare velstand...:drink:

 

Og så bare så det er sagt..Det vokste engang palmer i Alaska!!!! :cool:

Redigert av hamami (see edit history)
Link to post
Share on other sites

"Sjølve" båten ble tatt opp søndag, her hadde vi 8 kalde grader og snø. Snøen og kaldegradende (litt færre riktignok) har vi enda... Så det er bare å vente på en ny vår.

Men så enge det er isfritt, kommer vi til å fortsette å bruke småbåtene til småturer og fisking. Buster'n er god å ha når fiskelysta er stor, og Sollux'en på land :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Så er balja på vannet og første prøvetur tatt..:sailing:

 

Skjønte fort at jeg må inverstere i et sett med vindusviskere, iallefall om en skal ut å kjøre i regnvær..

Båten gikk fint den, blåste noe og ettersom det ikke var lett å se noe ut gjennom vinduet i skumringen så måtte kalesjen opp i forkant.

Dette resulterte i en noe våt båtfører!!! :diving:

Så nå venter jeg bare på sol og stille vær så er det frem med fiskestanga!!! :fishing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...