ragnars Startet 26.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2005 Kom dere ut på sjøen til helgen, og til dere som har tatt den opp. hva driver dere med? I følge TV2 er det meldt 23 grader i midt norge til helgen..ja, ja. På tide at Bush & co. snart signerer Kyoto avtalen eller? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Kan dra ut når som helst, men til helgen vil jeg heller brukt tiden på å klargjøre båten for vinteren. Jo bedre vær jo mer får man gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Satser på å få tatt en tur, ja. Kjenner at det klør ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hschrde Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Skal ha fest i båten fredagen... Mye å rydde & vaske før den tid, hehe! Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Hovedbåten er på land men jeg er lykkelig eier av en 15 fots skjærgådsjeep som brukes flittig når de fine høst/vinterdagene kommer. Lørdag for 2 uker siden hadde jeg og guttungen en av årets fineste båtturer med denne; vindstille, klart, varmt i sola og lite folk. Må ha tilgang til båt hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Blir det litt vind og grei temperatur skal jeg ut, bare å ta av bomteltet og kaste loss :) Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Blir en fin dagstur lørdag eller søndag for å legge båten i vinterhavn. Sitér dette innlegget Link to post
ragnars Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Flott at dere skal på sjøen gutter, men nå prøvde jeg liksom å få til en slags diskusjon da. Er det ingen som stusser over at det er meldt 23 varme grader i slutten av oktober eller?. Det virker nesten som om det er det naturligste i verden at det blir unormalt varmt igjen to dager etter at store deler av bilparken stod på trynet i grøftekanten etter en formidable snøføyke i østlandsområdet. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Flott at dere skal på sjøen gutter, men nå prøvde jeg liksom å få til en slags diskusjon da. Er det ingen som stusser over at det er meldt 23 varme grader i slutten av oktober eller?. Det virker nesten som om det er det naturligste i verden at det blir unormalt varmt igjen to dager etter at store deler av bilparken stod på trynet i grøftekanten etter en formidable snøføyke i østlandsområdet. Åååå, sånn! Ja, det er klart. Klimaet går rett vest. Det er skremmende perspektiver. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Klart det er det naturligste i verden. Et eksempel er: I år har det vært veldig mange orkaner i USA, men i 1933 var det værre! Et annet er: Stormen over New Orleans er vel bare den 3. verste, den verste var vel i 1905. Enda et: varmerekord, men det var varmere for 100 år siden... Poenget mitt er: At vi ser mange værfenomen er IKKE et bevis for at været er mer ekstremt, bare at vi er mye flinkerre til å observere (vær-satellitter, mange nyhetskanaler, internett, blogg etc etc) Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 På tide at Bush & co. snart signerer Kyoto avtalen eller?Skjønner hva du mener, og George W B bør selvfølgelig snarest begynne å oppføre seg ordentlig! Menneskeskapte klimaendringer kan vel bli menneskehetens bane....Men på den annen side... Som min gamle onkel sa: "Det å måle klimaendringer over ett eller mange 10-år blir meget smått statistisk sett i perspektiv av planetens totale alder" Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
hamami Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 (redigert) Om det blir pent vær eller tilnærmet så blir det tur på denne gutten iallefall. Balja skal sjøsettes på torsdag om værgudene og sjefen i heimen tillater det.. Så får vi se om jeg klarte å fikse småfeila som var på motoren... Ser heller ikke noe galt med palmer langs sjøkanten her i Krsand, legg til et par hula hula damer iført bastskjørt og kokosnøtter og alt er bare velstand... Og så bare så det er sagt..Det vokste engang palmer i Alaska!!!! Redigert 26.Oktober.2005 av hamami (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Desverre min båten er land . At-le Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2005 Jada! Venter bare på båten min.. Ser frem til laaaang sesong på sjøen etter at sommertrafikken er over. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Snoopy Svart 27.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2005 "Sjølve" båten ble tatt opp søndag, her hadde vi 8 kalde grader og snø. Snøen og kaldegradende (litt færre riktignok) har vi enda... Så det er bare å vente på en ny vår. Men så enge det er isfritt, kommer vi til å fortsette å bruke småbåtene til småturer og fisking. Buster'n er god å ha når fiskelysta er stor, og Sollux'en på land Sitér dette innlegget Link to post
SpaceCab Svart 27.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2005 Båten er satt på land, så det blir å bruke den fine helgen til å ta de siste tingene for vinteren. Kanskje jeg i år rekker å gjøre alt som er planlagt før vinteren ? Neppe, men skal prøve Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 27.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2005 Da har jeg fyrt opp i båten før i morgen, blir fint å komme ned i varm og tørr båt utpå formiddagen! Må bare nok en gang reklamere for Refleks ovner... Sitér dette innlegget Link to post
hamami Svart 27.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2005 Så er balja på vannet og første prøvetur tatt.. Skjønte fort at jeg må inverstere i et sett med vindusviskere, iallefall om en skal ut å kjøre i regnvær.. Båten gikk fint den, blåste noe og ettersom det ikke var lett å se noe ut gjennom vinduet i skumringen så måtte kalesjen opp i forkant. Dette resulterte i en noe våt båtfører!!! Så nå venter jeg bare på sol og stille vær så er det frem med fiskestanga!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.