Jump to content

Kom dere på sjøen!!!

ragnars

Recommended Posts

Flott at dere skal på sjøen gutter, men nå prøvde jeg liksom å få til en slags diskusjon da. Er det ingen som stusser over at det er meldt 23 varme grader i slutten av oktober eller?. Det virker nesten som om det er det naturligste i verden at det blir unormalt varmt igjen to dager etter at store deler av bilparken stod på trynet i grøftekanten etter en formidable snøføyke i østlandsområdet.

Flott at dere skal på sjøen gutter, men nå prøvde jeg liksom å få til en slags diskusjon da. Er det ingen som stusser over at det er meldt 23 varme grader i slutten av oktober eller?. Det virker nesten som om det er det naturligste i verden at det blir unormalt varmt igjen to dager etter at store deler av bilparken stod på trynet i grøftekanten etter en formidable snøføyke i østlandsområdet.

Åååå, sånn!

Ja, det er klart. Klimaet går rett vest. Det er skremmende perspektiver.

Klart det er det naturligste i verden.

Et eksempel er: I år har det vært veldig mange orkaner i USA, men i 1933 var det værre!

Et annet er: Stormen over New Orleans er vel bare den 3. verste, den verste var vel i 1905.

Enda et: varmerekord, men det var varmere for 100 år siden...

Poenget mitt er: At vi ser mange værfenomen er IKKE et bevis for at været er mer ekstremt, bare at vi er mye flinkerre til å observere (vær-satellitter, mange nyhetskanaler, internett, blogg etc etc)

På tide at Bush & co. snart signerer Kyoto avtalen eller?

Skjønner hva du mener, og George W B bør selvfølgelig snarest begynne å oppføre seg ordentlig! Menneskeskapte klimaendringer kan vel bli menneskehetens bane....

Men på den annen side... Som min gamle onkel sa: "Det å måle klimaendringer over ett eller mange 10-år blir meget smått statistisk sett i perspektiv av planetens totale alder"

Om det blir pent vær eller tilnærmet så blir det tur på denne gutten iallefall.:sailing:

Balja skal sjøsettes på torsdag om værgudene og sjefen i heimen tillater det..:discuss:

Så får vi se om jeg klarte å fikse småfeila som var på motoren... :diving:

Ser heller ikke noe galt med palmer langs sjøkanten her i Krsand, legg til et par hula hula damer iført bastskjørt og kokosnøtter og alt er bare velstand...:drink:

Og så bare så det er sagt..Det vokste engang palmer i Alaska!!!! :cool:

Redigert av hamami (see edit history)

"Sjølve" båten ble tatt opp søndag, her hadde vi 8 kalde grader og snø. Snøen og kaldegradende (litt færre riktignok) har vi enda... Så det er bare å vente på en ny vår.

Men så enge det er isfritt, kommer vi til å fortsette å bruke småbåtene til småturer og fisking. Buster'n er god å ha når fiskelysta er stor, og Sollux'en på land :yesnod:

Så er balja på vannet og første prøvetur tatt..:sailing:

Skjønte fort at jeg må inverstere i et sett med vindusviskere, iallefall om en skal ut å kjøre i regnvær..

Båten gikk fint den, blåste noe og ettersom det ikke var lett å se noe ut gjennom vinduet i skumringen så måtte kalesjen opp i forkant.

Dette resulterte i en noe våt båtfører!!! :diving:

Så nå venter jeg bare på sol og stille vær så er det frem med fiskestanga!!! :fishing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...