Mrtv Startet 20.Februar.2021 Del på Facebook Startet 20.Februar.2021 Pakkboksen min begynte å lekke i sommer etter turer. Jeg skrudde til litt ekstra og da sluttet det å lekke så mye (kan se på bilde at fett har «sprutet» langs sidene i båten), men ble stadig vann i båten etter turer. Den separerte fettkoppen som fylles med fett og skal etterskrus løsnet helle tiden også. Virket som gjengene ble dårlige og ikke klarte å holde fettlokket på plass/i posisjon. Jeg har bestemt meg nå at jeg vil bytte både fettkopp og pakninger i pakkboksen, men jeg har ikke peiling på type pakkboks jeg har, eller hva slags pakninger det er i pakkboksen min - simmringer eller talgpakninger. Er det noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Er nok talgpakning i den. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Talgpakning, ja. Skru av glanden (mutteren på enden) og mål avstanden fra akslingen til pakkboksen og kjøp pakning med diameter som nesten tilsvarer avstanden. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 har en ny messing kopp og en pent brukt plastikkopp liggende, skru ut glan og mål aksel og innvendig i glan så har jeg mulig pakning og Smøre kopper som på bilde. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 21.Februar.2021 Del på Facebook Svart 21.Februar.2021 Mrtv skrev for 22 timer siden: Jeg har bestemt meg nå at jeg vil bytte både fettkopp og pakninger i pakkboksen, men jeg har ikke peiling på type pakkboks jeg har, eller hva slags pakninger det er i pakkboksen min - simmringer eller talgpakninger. Ville også sjekketom akslingen ligger i senter i hylserøret og at motoren er opprettet, At pakkboksen begynner å lekke etter kort tid etter å ha strammet pakkboksen kan tyde på at akslingen "logrer". En slik pakkboks skal dryppe i ny og ne. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Mrtv skrev On 20.2.2021 at 11.39: Jeg har bestemt meg nå at jeg vil bytte både fettkopp og pakninger i pakkboksen, men jeg har ikke peiling på type pakkboks jeg har, eller hva slags pakninger det er i pakkboksen min - simmringer eller talgpakninger. Er det noen som vet? Skjønner ikke vitsen med å poste noe og ikke følge opp sin egen tråd . Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tvis Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Roger jo skrev On 21.2.2021 at 10.11:Ville også sjekketom akslingen ligger i senter i hylserøret og at motoren er opprettet, At pakkboksen begynner å lekke etter kort tid etter å ha strammet pakkboksen kan tyde på at akslingen "logrer". En slik pakkboks skal dryppe i ny og ne. Takk for svar. Er usikker på om jeg skjønner så mye her. 1. Hvordan sjekke om akslingen «logrer»? 2. Hvordan måle aksel og innvendig glan? Er dette greit å bytte selv? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Tvis skrev for 19 timer siden: Takk for svar. Er usikker på om jeg skjønner så mye her. 1. Hvordan sjekke om akslingen «logrer»? 2. Hvordan måle aksel og innvendig glan? Er dette greit å bytte selv? Låner du tråden til @ Mrtv ? Det er mulig å se når en kjører da vil det se ut som pakkboksen loggreer. Er båten på land? Så kan en løsne slangeklemmene på Gummihylsa ved hylserøret og skyve alt forover så en får sjekket at akslingen er i senter på hylserørte. Er akselen i senter i hylserøret er det bar å sjekke opprettingen En må løsne klemflensen fra gearet Jeg pleier å sette inn et følelseblad på 0.20 og trekk til en bolt med fingrene så det kniper litt, så er oppskriften her . Med en etterkontroll og vannet. Og hvis du bare tørker aksling 45,90 og 180 grader og alt er like bra er alt på stell. Den røde biten er Gland på en standard pakkboks, Hvordan ser din pakkboks ut? Å legge inn en ring eller 2 er ikke vanskelig, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tvis Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 Takk for veldig godt svar. Da skal jeg se hva jeg får til :) Sitér dette innlegget Link to post
paarsand Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 Hmm. Jeg har samme pakkboks. Skal denne skruen 'den store' følge med innover over tid? Eller er den låst av den sølvfargede skruen som trådstarter har på sitt bilde? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 Den skal strammes manuelt ved behov. Glanden skal være låst av, mulig det skal være en pinne fra skruen og går inn i ett av sporene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.