Jump to content

12v smart tv eller pc skjerm

-pm-

Recommended Posts

Hei, er det noen som har noen gode tips til enten en pc skjerm/pc eller en smart tv hvor man kan laste ned ALLE apper fra google play.    ser at finlux har ett som kommer om noen mnd.    ellers finner jeg ikke noe..          ønsker å ha alle appene jeg har på mobilen min samt å speile raymarine skjermen min via wifi.

de andre smart tvene jeg finner godtar bare noen få apper som feks finlux har lagt inn selv...

Min /lilla/ erfarenhet säger att datorkraften i s k smart-tv apparater är begränsad.

Om man vill ha bättre dator-prestanda och mångsidigare möjligheter så är en liten PC på baksidan av en TV ett betydligt vassare alternativ. Då har  Du fri tillgång till allt och det med god hastighet.

image.jpeg.2764851377aab085ee28df84648409fc.jpeg

T ex denna Asus Vivo Mini i5 datorn som jag har monterad bakom en LG (smart) tv i salongen.

Denna Asus UN65H Kan köpas begagnad för ett par tusenlappar, och kör allt inklusive t ex OpenCPN med funktioner som en navigator.

LG32_med_OpenCPN___IMG_2810.JPG.9abf4b246ba36746e77d356b30b2e586.JPG

Redigert av ebonita (see edit history)
ebonita skrev 12 minutter siden:

Min /lilla/ erfarenhet säger att datorkraften i s k smart-tv apparater är begränsad.

en annen ting som virker å være veldig begrenset her er oppdateringer. Som gjør at apper slutter å fungere pga at prog.varen på tven blir utdatert 

Da har jeg mer tro på en slik "chromebox" til formålet som beskrives
https://www.androidcentral.com/best-chromebox

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ebonita skrev for 2 timer siden:

Om man vill ha bättre dator-prestanda och mångsidigare möjligheter så är en liten PC på baksidan av en TV ett betydligt vassare alternativ. Då har  Du fri tillgång till allt och det med god hastighet.

image.jpeg.2764851377aab085ee28df84648409fc.jpeg

T ex denna Asus Vivo Mini i5 datorn som jag har monterad bakom en LG (smart) tv i salongen.

Denna Asus UN65H Kan köpas begagnad för ett par tusenlappar, och kör allt inklusive t ex OpenCPN med funktioner som en navigator.

LG32_med_OpenCPN___IMG_2810.JPG.9abf4b246ba36746e77d356b30b2e586.JPG

er dette 12v utstyr?        

Android tv stick el lign.

Hdmi og bruker strøm rett fra tv sin usb port.

Bruker dette selv,kan laste ned di fleste apper og har innebygd chromecast/nettverk etc.

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/streaming/xiaomi-mi-tv-stick/p-1108498/store/1149/?gclid=EAIaIQobChMIpda-uej57gIVkpiyCh3aXQvZEAYYASABEgJJrvD_BwE&gclsrc=aw.ds

XIAOMI MI TV STICK

Redigert av Stjernen ! (see edit history)

Skulle jeg vurdert å bytte så ville Apple tv vært førstevalget mitt. 
Kan lett bygges om til 12 volt også.

En av de store fordelene med Apple tv er at du kan streame feks nedlastet innhold direkte, dvs ingen bruk av mobildata.

Hvilken skjerm som brukes blir da et spørsmål om det er ønskelig å se noen form for TV via antenne, NRK er fortsatt «gratis» og ikke minst reklamefritt.

Redigert av KARILLA (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Aller størst fleksibilitet får du ved å bruke skjermen som kun skjerm.

Det som som Chromecast ikke fikser kan du bruke laptop/RPi til. Alle moderne TV skjermer har HDMI. Det finnes mange 12V TV'er og de er HD som takter 1920 oppløsning. Problemet med smart TVer er at ganske snart slutter appene å virke. HBO virker f.eks. ikke på TV hjemme (det er bare noen få år gammelt), støttes ikke lengre og sånn bare fortsetter det. Chromecast og mobilen/brett fungerer fint. 

Du har da alle valgmuligheter for kilder, mobil, brett, laptop, RPi, etc etc. Dessuter er sannsynligvis prislappen på TV som kun er DVB mye mindre.

Ole
S/Y Algol

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...