Jump to content

ZF/ IRM 220A- oljefilter/ sil


_Bliss_

Recommended Posts

Ja pluggen är av aluminium.

 

En hylsa nv36 och ett spärrhandtag plus möjligen en kort förlängare är bra verktyg.

Jag har en liten tryckluftsdriven mutterdragare från Biltema som gör det ännu lättare.

 

Ställ en avskuren botten från en 5-liters plastdunk under som fångar upp oljan.

 

Lycka till!

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Jeg har skrumaskinen fra Ryobi. Den banker fra hverandre forbindelser som jeg ikke greier med pipe og latmannsarm. Jeg bruker aldri denne trekkeren til å skru fast bolter/muttere. Tror du burde forsøke noe slikt. En slik maskintype, trykkluft eller elektrisk, gir heller ikke skjevtrekk som pipe/latmannsarm. 

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Dette skulle jeg ha lest før🤬

Har nå klart å knekt frste til huset med silen i. Finnes det ikke delen i salg mer?

Ferien starter om to uker og dette er katastrofe😩 

Må koble på slange til røret og lage flens til pumpehuset med slangestuss. Blir da uten sil og magnet men pumpen får hente olje igjen, forhåpentligvis. Eller er det noen med samme problem som har gjort noe annet?

Link to post
Share on other sites

Løsningen med oljesil er ikke likt på de nye og gamle. Svaret jeg fikk fra ZF var at deler til den gamle typen ikke kunne skaffea.

pivago skrev for 22 timer siden:

Ja det må da være mulig å få tak i noe brukt. Står/sto i mange båter dette giret. Begynner bare å få dårlig tid🤞

Var det det at du skrudde løs mutter for oljesil uten mothold som førte til dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...