Aurefiskar Startet 22.Februar.2021 Del på Facebook Startet 22.Februar.2021 Må bytte mitt gamle startbatteri. Det hadde cca på 540 og 62 Ah. Har fungert i nesten 10 år. I bruksanvisningen ser det ut til at cca bør være minst 800.. Virker å være unødvendig mye, når det gamle har fungert strålende.. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 23.Februar.2021 Del på Facebook Svart 23.Februar.2021 Du har jo egentlig svaret selv, 540cca har holdt i 10år. Har brukt batteri på 800cca på dieselmotorer på 4.2liter, har vel ikke noe spes mer nå på 7,3liters dieselmotorer. 800cca på en "liten" 100hk bensin høres overkill ut. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.Februar.2021 Del på Facebook Svart 23.Februar.2021 (redigert) Biltema 62 Ah og 620 CCA har holdt til min Mercury 115 og Honda 90 i mange år. Trenger ikke samme kapasitet eller CCA som en stor dieselmotor når motoren kun tilsvarer en middels bensinmotor Kaldstartytelse (CCA) - CCA er helt avgjørende for gode startegenskaper. Det er antallet ampere batteriet kan avgi i 30 sekunder ved en temperatur på –17,8 °C, til batterispenningen faller til ubrukelige nivåer. Redigert 23.Februar.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Aurefiskar Svart 23.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2021 Tusen takk for svar! Da blir det nok noe i retning Sønnak SN750, 74 Ah og cca 680. Burde holde i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.