Jump to content

Ny tofte til gummibåt, hvordan feste?

index

Recommended Posts

Jeg har en gummibåt som mangler toften, og tenkte å lage til en slik. Men jeg vet ikke hvordan festene skal være. Tror det er en Quicksilver, det det er en pad med en flatstropp på hver side som toften skal tres ned på. Er det soen som har samme løsning som kunne ha forklart meg hvordan innfestningen er?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Antagelig har det originalt vært en plastvinkel som skrår innover (45 grader?) på hver ende av tofta. Vinklene tres under stroppene mens båten er litt slapp, etter å ha pumpet den hard sitter det som støpt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Løsningen er som @Brigg sier - en tofte med innovervinklet feste på undersiden. Her er en skikkelig proff skisse:

6FF2FF04-916A-4A4F-81E6-54AB255326D8.jpeg.04885233dc525acc29df1eef0756f9fa.jpeg

Pontongene er de oransje rundingene, og toften med fester er det blå. De to nedadvendte festene tres ned i festene på pontongene før disse er helt pumpet opp, og når de pumpes helt opp vil toften sitte fast.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Mulig jeg har en slik tofte liggende så jeg fant på rek i fjor, har du bredden på din så skal jeg se om jeg finner den igjen og ta ett mål. 
Er nesten helt sikker på at jeg la den i boden, uten at jeg tør å love noe 100% sikkert. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Taskeladden skrev 2 minutter siden:

Mulig jeg har en slik tofte liggende så jeg fant på rek i fjor, har du bredden på din så skal jeg se om jeg finner den igjen og ta ett mål. 
Er nesten helt sikker på at jeg la den i boden, uten at jeg tør å love noe 100% sikkert. 

Det hadde vært helt supert! Den skal være 85cm bred.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev 15 minutter siden:

Det hadde vært helt supert! Den skal være 85cm bred.

Skal sjekke boden i morgen, da skal jeg på lageret mitt en liten tur. Så skal finne ut om jeg tok vare på den eller om jeg husker helt feil. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

index skrev On 24.2.2021 at 21.05:

Da venter jeg i spenning;-)

Da har jeg vært i boden og der var den ikke desverre. Er nesten helt sikker på at jeg tok vare på den,  jeg har den uvanen å samle på det meste som kan være til bruk senere, så skal sjekke i kjelleren til mutter når jeg er innom der iløpet av uken. Gir en lyd :)

Taskeladden skrev for 8 timer siden:

Da har jeg vært i boden og der var den ikke desverre. Er nesten helt sikker på at jeg tok vare på den,  jeg har den uvanen å samle på det meste som kan være til bruk senere, så skal sjekke i kjelleren til mutter når jeg er innom der iløpet av uken. Gir en lyd :)

OK! Da venter jeg fortsatt i spenning;-)

Bitteliten skrev for 2 timer siden:

Ja, har sett dem. Det er et alternativ om jeg ikke får tak i komplett tofte. Men det er langt til nærmeste Maritim butikk, og om jeg skal bestille må jeg nesten legge til en del jeg egentlig ikke trenger for at fraktkosten skal se bedre ut;-)

index skrev for 2 timer siden:

Ja, har sett dem. Det er et alternativ om jeg ikke får tak i komplett tofte. Men det er langt til nærmeste Maritim butikk, og om jeg skal bestille må jeg nesten legge til en del jeg egentlig ikke trenger for at fraktkosten skal se bedre ut;-)

Men det er jo neppe noe problem...😉

Jeg ender alltid opp med mye mer en det som var planen når jeg er på Maritim å handler...😂😂

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...