index Startet 24.Februar.2021 Del på Facebook Startet 24.Februar.2021 Jeg har en gummibåt som mangler toften, og tenkte å lage til en slik. Men jeg vet ikke hvordan festene skal være. Tror det er en Quicksilver, det det er en pad med en flatstropp på hver side som toften skal tres ned på. Er det soen som har samme løsning som kunne ha forklart meg hvordan innfestningen er? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hedwig Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Kunne du ha lagt ut bilde av båten og dens fester? :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Antagelig har det originalt vært en plastvinkel som skrår innover (45 grader?) på hver ende av tofta. Vinklene tres under stroppene mens båten er litt slapp, etter å ha pumpet den hard sitter det som støpt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
index Svart 24.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 (redigert) Havelle skrev for 6 timer siden: Kunne du ha lagt ut bilde av båten og dens fester? :) Her er litt bilder. Kan de to klossene i dørken under toftefestene ha noe med saken å gjøre? Redigert 24.Februar.2021 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Popeye70 Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Løsningen er som @Brigg sier - en tofte med innovervinklet feste på undersiden. Her er en skikkelig proff skisse: Pontongene er de oransje rundingene, og toften med fester er det blå. De to nedadvendte festene tres ned i festene på pontongene før disse er helt pumpet opp, og når de pumpes helt opp vil toften sitte fast. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Taskeladden Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 (redigert) Mulig jeg har en slik tofte liggende så jeg fant på rek i fjor, har du bredden på din så skal jeg se om jeg finner den igjen og ta ett mål. Er nesten helt sikker på at jeg la den i boden, uten at jeg tør å love noe 100% sikkert. Redigert 24.Februar.2021 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
index Svart 24.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Taskeladden skrev 2 minutter siden: Mulig jeg har en slik tofte liggende så jeg fant på rek i fjor, har du bredden på din så skal jeg se om jeg finner den igjen og ta ett mål. Er nesten helt sikker på at jeg la den i boden, uten at jeg tør å love noe 100% sikkert. Det hadde vært helt supert! Den skal være 85cm bred. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mawilu Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Slik ser den ut Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Det ser rett ut ja. Går ut fra at du bruker din? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Taskeladden Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 index skrev 15 minutter siden: Det hadde vært helt supert! Den skal være 85cm bred. Skal sjekke boden i morgen, da skal jeg på lageret mitt en liten tur. Så skal finne ut om jeg tok vare på den eller om jeg husker helt feil. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Hedwig Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Det er uansett definitivt en slik du skal ha :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Taskeladden skrev 8 minutter siden: Skal sjekke boden i morgen, da skal jeg på lageret mitt en liten tur. Så skal finne ut om jeg tok vare på den eller om jeg husker helt feil. Da venter jeg i spenning;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Taskeladden Svart 28.Februar.2021 Del på Facebook Svart 28.Februar.2021 index skrev On 24.2.2021 at 21.05: Da venter jeg i spenning;-) Da har jeg vært i boden og der var den ikke desverre. Er nesten helt sikker på at jeg tok vare på den, jeg har den uvanen å samle på det meste som kan være til bruk senere, så skal sjekke i kjelleren til mutter når jeg er innom der iløpet av uken. Gir en lyd :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
index Svart 1.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Taskeladden skrev for 8 timer siden: Da har jeg vært i boden og der var den ikke desverre. Er nesten helt sikker på at jeg tok vare på den, jeg har den uvanen å samle på det meste som kan være til bruk senere, så skal sjekke i kjelleren til mutter når jeg er innom der iløpet av uken. Gir en lyd :) OK! Da venter jeg fortsatt i spenning;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bitteliten Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 https://www.maritim.no/maritim-tofte-ender Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Bitteliten skrev for 2 timer siden: https://www.maritim.no/maritim-tofte-ender Ja, har sett dem. Det er et alternativ om jeg ikke får tak i komplett tofte. Men det er langt til nærmeste Maritim butikk, og om jeg skal bestille må jeg nesten legge til en del jeg egentlig ikke trenger for at fraktkosten skal se bedre ut;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 index skrev for 2 timer siden: Ja, har sett dem. Det er et alternativ om jeg ikke får tak i komplett tofte. Men det er langt til nærmeste Maritim butikk, og om jeg skal bestille må jeg nesten legge til en del jeg egentlig ikke trenger for at fraktkosten skal se bedre ut;-) Men det er jo neppe noe problem...😉 Jeg ender alltid opp med mye mer en det som var planen når jeg er på Maritim å handler...😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Her er det noen billig er de og. https://www.westsystem.no/p/24083 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 1.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Billige var de. Men det står jo ingenting om lengden? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Joda, Ta mål av avstand på din send en mail til firmapost@westsystem.no og spør. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Traale Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Jeg droppet trefjølen og kjøpte en oppblåsbar tofte i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 Traale skrev for 10 timer siden: Jeg droppet trefjølen og kjøpte en oppblåsbar tofte i stedet. Det gjorde jeg i forrige gummibåt. Synes ikke det ble så rovennlig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.