Jump to content

Beskyttelse for Wallas 1800 vippebrytere.

Torsen67

Recommended Posts

Torsen67 skrev for 19 timer siden:

Kunne tenkt meg en boks rundt den, med et vippelokk i gjennomsiktig plast. Noen som har en ide rundt dette?

Hvorfor bare tenke på det ? Hvorfor ikke lage den boksen selv . . ?

Plexiglass er lett å kjøpe, lett å skjære og lett å lime.

Sånne beskyttelseslokk av plast i heter forresten Mollyguard, oppkalt etter Molly, datteren til en programmerer.

Jeg har det samme problemet med vippebryteren til ankerwinsjen. Jeg planlegger å lage en bøyle av rustfri tråd (høyglanspolert . .!) som Mollyguard.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Hva med å montere en stålbøyle foran bryterne som dekker de i avslått posisjon? Da må du vippe de opp fra undersiden. Normalt står jo sånne bøyler på sidene av bryterne, men da kan en jo lett vippe de over uansett. På fly er bryterne slik at en må dra de ut for å endre posisjon, så der fungerer en enkelt sidemontert bøyle bra.

NKK S Series Locking Lever Toggle Switches | Heilind

Siden dette blir voldsomme greier om du skal bytte ut bryterne, tenker jeg en enkel bøyle montert over bryterne vil hjelpe godt på.

Dette er muligens ikke et alternativ eller godt nok:

Classic U-shaped Toggle Switch Guards | eBay

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Vidar F.H. skrev 31 minutter siden:

Hva med å montere en stålbøyle foran bryterne som dekker de i avslått posisjon? Da må du vippe de opp fra undersiden. Normalt står jo sånne bøyler på sidene av bryterne, men da kan en jo lett vippe de over uansett. På fly er bryterne slik at en må dra de ut for å endre posisjon, så der fungerer en enkelt sidemontert bøyle bra.

NKK S Series Locking Lever Toggle Switches | Heilind

Siden dette blir voldsomme greier om du skal bytte ut bryterne, tenker jeg en enkel bøyle montert over bryterne vil hjelpe godt på.

Dette er muligens ikke et alternativ eller godt nok:

Classic U-shaped Toggle Switch Guards | eBay

Uansett, ett godt forslag:thumbsup:

Vidar F.H. skrev for 4 timer siden:

Hva med å montere en stålbøyle foran bryterne som dekker de i avslått posisjon?

Det var noe slikt jeg foreslo.

Jeg tenker meg å bruke rustfritt båtbeslag som emne.

Bryterne mine sitter allerde på en teakplate jeg laget, så da er det bare å bore hull og lime fast bøyler.

The Saint skrev 2 minutter siden:

En annen mulighet er å få noen med en 3d printer til å skrive ut ett lokk til deg. Burde ikke koste mange kronene.

:thumbsup:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...