925Riviera Startet 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2021 (redigert) Kan jeg bruke denne oljen på en Hurth hbw 630a gearkasse Redigert 26.Februar.2021 av kai myhre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Ja, DX2 spec er ok. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Tror mitt 630 Gear tar ca 3,5- 4 L. Bruker DXII eller III olje. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Står i håndboken at det skal ha 1.5 liter Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Følg bruksanvisningen for det utstyret du har. Det er peilepinne på kassa. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 27.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2021 Jeg bruker Biltema art.nr. 30-580, marin girolje, DX III Type G. For en del år siden brukte jeg grønn flaske med DX III fra biltema. Fungerte bra i mange år det også, men da visste jeg ikke om denne her. Ble anbefalt av noen som sa man burde ha Type G. Jeg vet ikke hva det betyr, men byttet glatt til denne da. (DX III bør du også ha). I tillegg mener jeg dette giret er listet på flaska for den jeg linker til. Skaff deg manual til giret hvis du ikke har, og følg denne. Skift olje etter opptak på høsten hvis båten går i vinteropplag. Rens filter i rødsprit eller noe, og blås helt tørt etterpå (eller bytt filter hvis du er rik). Sett det tilbake og fyll helt opp med giroljen til det nesten renner over på peilepinnen. Dette hindrer kondens på lamellene ila. vinteren, som kan gi korrosjon og potensielt problemer. En nabo av meg måtte kjøpe nytt gir. Jeg fyller på vel 6,5 liter på høsten og suger ut ca. 2,8 liter før sjøsetting (sjekker med peilepinnen om det ble rett) Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2021 Hvor sitter filteret? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.