925Riviera Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 (edited) Kan jeg bruke denne oljen på en Hurth hbw 630a gearkasse Edited February 26, 2021 by kai myhre (see edit history) Quote Link to post
hanto1 Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Tror mitt 630 Gear tar ca 3,5- 4 L. Bruker DXII eller III olje. Quote Link to post
925Riviera Posted February 26, 2021 Author Share Posted February 26, 2021 Står i håndboken at det skal ha 1.5 liter Quote Link to post
Hulda Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Følg bruksanvisningen for det utstyret du har. Det er peilepinne på kassa. Quote Link to post
arnearmoa Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Jeg bruker Biltema art.nr. 30-580, marin girolje, DX III Type G. For en del år siden brukte jeg grønn flaske med DX III fra biltema. Fungerte bra i mange år det også, men da visste jeg ikke om denne her. Ble anbefalt av noen som sa man burde ha Type G. Jeg vet ikke hva det betyr, men byttet glatt til denne da. (DX III bør du også ha). I tillegg mener jeg dette giret er listet på flaska for den jeg linker til. Skaff deg manual til giret hvis du ikke har, og følg denne. Skift olje etter opptak på høsten hvis båten går i vinteropplag. Rens filter i rødsprit eller noe, og blås helt tørt etterpå (eller bytt filter hvis du er rik). Sett det tilbake og fyll helt opp med giroljen til det nesten renner over på peilepinnen. Dette hindrer kondens på lamellene ila. vinteren, som kan gi korrosjon og potensielt problemer. En nabo av meg måtte kjøpe nytt gir. Jeg fyller på vel 6,5 liter på høsten og suger ut ca. 2,8 liter før sjøsetting (sjekker med peilepinnen om det ble rett) Quote Link to post
925Riviera Posted March 3, 2021 Author Share Posted March 3, 2021 Hvor sitter filteret? Quote Link to post
Recommended Posts