Jump to content

mercury 9.9 2011 lekker bensin

Fkk

Recommended Posts

I dag var jeg ute for å starte motoren på båten, som har vært fastfrosset. Da jeg pumpet bensin i motoren merket jeg at det ikke ble noe trykk som vanlig, og la så merke til at vannet rundt hadde fått vakre fargenyanser. 😕

Dro rundt, bare for å sjekke, og motoren startet, men den gikk bare ca 3 sek. Det kom nesten like mye bensin ut som det kommer kjølevann. At den i det hele tatt startet et verk et godt tegn, eller? 

Noen som har vært borti dame problem før? Er dette noe som kommer til å være kostbart osv å fikse? 

Har ikke fått tatt motoren på land. Båten er festet mot holme og bøye så det blir en liten operasjon 😛

Hvilket merke, størrelse og årsmodell?

Kan det være oring i forgasseren eller andre pakninger som er tørre eller sprø i kulden?

Det meste av kjølevannet kommer med eksosen. Den tynne strålen som kommer ut er bare en sladrestråle for å vise det kommer kjølevann. Ofte er det et dreneringshull i like ved denne strålen så om det lekker bensin under dekselet kommer det ofte ut her. 

Det er en mercury 9.9 2011 

Bensinen lekket ut litt nedenfor sladrestrålen 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Påhengsmotor lekker bensin". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

Du sier ikke hva slags motor, men mitt tips er flotør-ventil som henger.

Noe som fører til at forgasser renner over. 

Vil tro du kan pumpe på blæra, og du ser det renner ut bensin uten at blæra blir hard. Du kan prøve å dunke forsiktig med håndtaket på ett skrujern, hvis ikke må forgasser opp, eventuelt ta av bollen på forgasser for å komme til flotør og ventil. 

Kan også være gummi pakning på flotte-ventil som har svelt opp, da trenger du ny ventil. 

Takk for gode tips, ser og jeg kunne spesifisert bedre

Har fått motoren på land og tok opp forgasseren, men så ganske greit ut etter mine øyne. Flottøren virker ikke som den hang. Hadde selvfølgelig ikke med bensinslange og dunk. Neste steg blir å feilsøke litt mer ved å pumpe, mens alle deksler er av og jeg kan se hva som skjer

IMG_20210228_133459.jpg

IMG_20210228_133508.jpg

IMG_20210228_133518.jpg

IMG_20210228_133508.jpg

Skrudde sammen alt og prøvde å finne hvor det rant ved å pumpe in bensin. Alt var som det skulle 😅 blæren ble hard og ingen bensinsøl. Er det sannsynlig at noe bare hang seg, eller bør jeg få sjekket grundig?  

Får I hvertfall benytte anledningen til å kjøre igjennom med ferskvann, evt og et oljeskift

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...