Fkk Startet 27.Februar.2021 Del på Facebook Startet 27.Februar.2021 I dag var jeg ute for å starte motoren på båten, som har vært fastfrosset. Da jeg pumpet bensin i motoren merket jeg at det ikke ble noe trykk som vanlig, og la så merke til at vannet rundt hadde fått vakre fargenyanser. 😕 Dro rundt, bare for å sjekke, og motoren startet, men den gikk bare ca 3 sek. Det kom nesten like mye bensin ut som det kommer kjølevann. At den i det hele tatt startet et verk et godt tegn, eller? Noen som har vært borti dame problem før? Er dette noe som kommer til å være kostbart osv å fikse? Har ikke fått tatt motoren på land. Båten er festet mot holme og bøye så det blir en liten operasjon 😛 Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Hvilket merke, størrelse og årsmodell? Kan det være oring i forgasseren eller andre pakninger som er tørre eller sprø i kulden? Det meste av kjølevannet kommer med eksosen. Den tynne strålen som kommer ut er bare en sladrestråle for å vise det kommer kjølevann. Ofte er det et dreneringshull i like ved denne strålen så om det lekker bensin under dekselet kommer det ofte ut her. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Fkk Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Det er en mercury 9.9 2011 Bensinen lekket ut litt nedenfor sladrestrålen Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Påhengsmotor lekker bensin". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Er det mye bensinsøl under dekselet? Kan være en sprukken slange eller en pakning på forgasseren i tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Du sier ikke hva slags motor, men mitt tips er flotør-ventil som henger. Noe som fører til at forgasser renner over. Vil tro du kan pumpe på blæra, og du ser det renner ut bensin uten at blæra blir hard. Du kan prøve å dunke forsiktig med håndtaket på ett skrujern, hvis ikke må forgasser opp, eventuelt ta av bollen på forgasser for å komme til flotør og ventil. Kan også være gummi pakning på flotte-ventil som har svelt opp, da trenger du ny ventil. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Holder en knapp på flottøren som har hengt seg opp jeg også. Vil tro en enkel rens av forgasser får liv i motoren din igjen :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Fkk Svart 28.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2021 Takk for gode tips, ser og jeg kunne spesifisert bedre Har fått motoren på land og tok opp forgasseren, men så ganske greit ut etter mine øyne. Flottøren virker ikke som den hang. Hadde selvfølgelig ikke med bensinslange og dunk. Neste steg blir å feilsøke litt mer ved å pumpe, mens alle deksler er av og jeg kan se hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 28.Februar.2021 Del på Facebook Svart 28.Februar.2021 Når du har forgasseren ute, kan du ganske enkelt sjekke om flotør-vetilen fungerer som den skal. Holder du forgasseren rett veg, så skal det være mulig å blåse inn hvor bensinslangen festes. Holder du forgasseren oppned skal det ikke være mulig. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Før du roter mer med forgasseren,bør du koble bensinslange til motoren,pumpe på blæren,og slå fast hvor det lekker. Om motoren startet,og spylte bensin,tror jeg ikke den bensinen har vært gjennom forgasseren. Kan være en løs eller ødelagt slange. Sitér dette innlegget Link to post
Fkk Svart 2.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2021 Skrudde sammen alt og prøvde å finne hvor det rant ved å pumpe in bensin. Alt var som det skulle 😅 blæren ble hard og ingen bensinsøl. Er det sannsynlig at noe bare hang seg, eller bør jeg få sjekket grundig? Får I hvertfall benytte anledningen til å kjøre igjennom med ferskvann, evt og et oljeskift Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 2.Mars.2021 Del på Facebook Svart 2.Mars.2021 (redigert) Kan det være så enkelt som at bensinslangen ikke var gått skikkelig i lås i koblingen på motoren? Hvor var det du så det rant bensin? Redigert 2.Mars.2021 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fkk Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Når jeg prøvde tidligere var motoren fremdeles på båten og dekslene var på, så det var ikke å se hvor nøyaktig det piplet ut. Men alt kom ut omtrent hvor spillslangen fra forgasseren er. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.