Jump to content

Refleksjon ved det å kjøpe brukt båt i 2021

Roger og Olina

Recommended Posts

ygg skrev for 10 timer siden:

Hei, jeg ser etter en 20-21 fots daycruiser, kan noen fortelle meg hva noe slikt

Jeg solgte min Askeladden 605 m/Mercury F150 i oktober 2019. Båt 07 mod og motor 15 mod.

Fikk 230k.  Båt og motor var i god stand og bla 1 år gammel kalesje.

Kunne anagelig solgt for 20k-40k mer ved salg vår 2019. Ved salg vår 2020 har jeg bestemt meg for å ikke tenke på.

Takk for svar @Prologue og @Mort1

ikke avskrekkende stor forskjell egentlig, ligger en askeladden 605 2006 model med Mercury F150 Efi - 2019 modell til 270K, så du har kanskje ikke gått glipp av de store beløpene. Det er de med 04 båt og motor til 250K som jeg syns er overpriset, de ligger ennå, så det kan være at de må ned i pris.

Lurer på om det kanskje er lurt å ha litt is i magen å heller avvente et kjøp noen uker, det er vel mange båter som legges ut i ukene som kommer?

Det er kanskje på de større båtene at prisen har økt mest? 

ygg

ygg skrev for 8 timer siden:

Lurer på om det kanskje er lurt å ha litt is i magen å heller avvente et kjøp noen uker, det er vel mange båter som legges ut i ukene som kommer

Jeg har inntrykk av at de båtene som er bra, selv om de er litt stiv i prisen, blir solgt på noen dager....

Det blir også sagt at det blir budrunder på en del båter, kjenner selv til ett tilfelle fra 2020.

Så jeg tenker at hvis det skal kjøpes båt før skoleferien begynner, så må man være rask når noe  er passende.

Slik jeg oppfattet det i 2020 iallefall, men trenger ikke bli slik i år.....svaret får vi senere i år.....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...