Arild81
The Saint skrev 18 minutter siden:Er ikke helt sikker på hva som sitter på den nå. Men det skal være original propell til min Yamaha 9.9 Sport, (15hk). 2017 modell. Ja motoren er tung, veier 51 kg. Men funker helt greit. Kjøpte motoren fordi jeg var lei av bråkete to taktere og ville ha noe som var ganske nytt. Når jeg er alene i båten så må jeg passe litt på hekkbølgen når jeg slakker av. Med to i båten så er vekt fordelingen bedre, så da er det ikke noe problem. Skal se om jeg får vært ute i garasjen å sjekket propell størrelsen litt senere i kveld. Dette er båten min med motoren på, ser ut som om båten ligger lavere i vannet på bilde enn den faktisk gjør. Litt optisk illusjon, siden bildet er tatt oven i fra. Har laget en egen prosjekt tråd om oppussingen av båten: https://baatplassen.no/i/topic/155424-with-10-fot-prosjekt-tråd/
Litt av et prosjekt du har hatt, men ble jo veldig bra ? har et problem med min 385 at det kommer litt vann i dobbelt skroget. Vet ikke hvor det kommer inn, men er ovenifra, for selv om den står på land så kommer det vann inn i.
Annen ting jeg skal gjøre i år er å montere vannutskiller på bensintilførselen. Hadde problemer i fjor at den gikk veldig dårlig når den var kald, gikk fint når den ble varm. Men mot slutten av sesongen begynte den å miste turtall ved full omdreining. Måtte pumpe på blæra på slangen for å gi den nok bensin.
Er visst en kjent feil på disse motorene, flottør nåla som sveller litt så den åpner ikke skikkelig. Måtte bytte nåla, så nå åpner den fint. Som du ser på bilde har den sorte "proppen" blitt litt lengre.
Tok en skikkelig forgasser rens, så da startet den fint på tomgang. I garasjen vel å merke.