Spajderman Startet 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2021 Kan noen hjelpe meg med å identifisere hvilken type impeller jeg trenger til en Ford Sabb 2728T fra 1983/84? Står en Jabsco pumpe på den, men får ikke lest av evt. nummer eller typebetegnelser fordi den sitter så vanskelig til. Legget ved et bilde jeg fikk tatt av den aktuelle pumpa, mulig det kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Bak på plata der skruene sitter, er det ett nr. Om du får mobilen dit så du får tatt ett bilde. Skruene må av uansett når du skal bytte impelleren Sitér dette innlegget Link to post
Spajderman Svart 28.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Strålende, takk for svar! Kommer til med hendene, men er for tjukk i huet til at jeg klarer å stikke det langt nok ned til å få lest av. Skal nok få til å navigere mobiltelefonen inn og få tatt et bilde! Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Studerte bildet litt. Tror jeg ville brukt et minutt eller to på å sjekke ut om pakkboksen på pumpen er tett. Var litt rust både på og under pumpen. Men for all del, bilder kan lyve. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Gudrun skrev 53 minutter siden: Tror jeg ville brukt et minutt eller to på å sjekke ut om pakkboksen på pumpen er tett. Enig, Det du også må sjekke er at dreneringshullet ikke er grodd igjen på det sorte mellomstykke. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Spajderman Svart 28.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Ja, så litt på det selv, om dere har tips til hva jeg kan foreta meg mottas disse med takk. Har ikke vært borti dette før, forholdsvis nyinnkjøpt båt, så kjører "service" for første gang nå. Finner veldig lite info om denne pumpa på nett. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Dersom du demonterer pumpa fra motoren er da enklare å ta service på den,eg brukte å gjera da på dei Fordane eg har hatt. Sitér dette innlegget Link to post
Spajderman Svart 28.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Ja, det ser for så vidt ikke ut som det er så vanskelig å få tatt ut pumpa, men jeg skal nok få til å skifte impelleren uten å ta den ut. Men om det bør gjøres noe mer og jeg derfor skal ta den ut, skal jeg ta ut hele greia med "midtdelen", eller får jeg tatt av bare selve pumpa? Hva må evt. gjøres med den, finnes det type servicekit eller lignende til disse? Sitér dette innlegget Link to post
Tigeranda Svart 27.April.2023 Link til dette innlegget Svart 27.April.2023 Fant du ut av det? Jeg skal bytte på tilsvarende motor, og veit heller ikke hvilken impeller jeg skal kjøpe. Sitér dette innlegget Fjord 880 AC med Ford Sabb 2728t Herwa 20' Sørlandssnekka med Volvo Penta C10/Albin 021 Link to post
Stål Svart 27.April.2023 Link til dette innlegget Svart 27.April.2023 (redigert) Standard impeller/nettsøk på flertallet av disse Fordene er: Impeller 1210-0001 for Jabsco Raw sea water pump. Pumpen din har helt klart en liten lekkasje i simmeringen på pumpen, det skal ikke danne seg rust slik som på bildet. Lekkasje kommer som regel oftere av antall år enn av antall timer motorbruk, pakninger eldes. Finnes repsett og en kurant jobb men har ikke delenummer. Som nevnt tidligere så sjekk hva som står på endelokket til pumpen. Redigert 27.April.2023 av Stål (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Jeg synes det er letter og skru ut hele pumpa og ta jobben i skrustikka så får en sjekket slangene også. Er det en "orginal impeller " (fra en seriøs fabrikant) står nummeret på impelleren rundt akslingen. På Min Ford 2715 E så passer disse. Johnson Impeller 09-1027B-1 for F5 Pump eller Volvo Penta Impeller 21951346 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Spajderman Svart 17.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 Pumpa ble tatt ut og sendt til LaSa maskin som overhalte den. Husker ikke helt hva som måtte gjøres i farten, men LaSa gjorde iallefall godt arbeid. Om noen trenger betegnelse på impellerkit til denne har jeg ett liggende i båten som jeg kan legge ut bilde av senere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.