Jump to content

Ford Sabb 2728T - Identifisering av impeller

Spajderman

Recommended Posts

Ja, det ser for så vidt ikke ut som det er så vanskelig å få tatt ut pumpa, men jeg skal nok få til å skifte impelleren uten å ta den ut. Men om det bør gjøres noe mer og jeg derfor skal ta den ut, skal jeg ta ut hele greia med "midtdelen", eller får jeg tatt av bare selve pumpa?

Hva må evt. gjøres med den, finnes det type servicekit eller lignende til disse?

• 2 år senere...

Standard impeller/nettsøk på flertallet av disse Fordene er: Impeller 1210-0001 for Jabsco Raw sea water pump.  Pumpen din har helt klart en liten lekkasje i simmeringen på pumpen, det skal ikke danne seg rust slik som på bildet.  Lekkasje kommer som regel oftere av antall år enn av antall timer motorbruk, pakninger eldes.  Finnes repsett og en kurant jobb men har ikke delenummer.  Som nevnt tidligere så sjekk hva som står på endelokket til pumpen.  

Redigert av Stål (see edit history)

Jeg synes det er letter og skru ut hele pumpa og ta jobben i skrustikka så får en sjekket slangene også.

Er det en "orginal  impeller " (fra en seriøs fabrikant) står nummeret på impelleren  rundt akslingen.

På Min Ford 2715 E så passer disse.

Johnson Impeller 09-1027B-1 for F5 Pump  
 eller  Volvo Penta Impeller 21951346 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...