Jump to content

Kan to dieselvarmere forsynes av samme slange via T-ledd?

Bisse

Recommended Posts

Driver og monterer en 4kw. Autoterm dieselvarmer i båten. Fra før sitter det en Webasto der på 5,5 kw. Webastoen får diesel via en 5 mm. plastslange. Er det mulig å kutte den slangen og sette på et T-ledd (selvsagt før pumpa til Webastoen), slik at også Autoterm varmeren får drivstoff fra den samme slangen?  Vil den slangen være «stor nok» til å forsyne to dieselvarmere? 

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Kan ikke se for meg at det skulle være noe problem. Men du burde ha en tilbakeslagsventil på en av dem. Slik at den ikke suger den motsatte tom. Skulle vel også tippe at det er noen ganger du kun bruker 1 av dem og da er det lurt som sagt å ha en tilbakeslagsventil...

Jeg ville kanskje startet den største først uansett og ventet 2-3 min før jeg startet nr2. Ikke sikkert det er nødvendig, men det er slik jeg ville ha gjort det :wink:

Brigg skrev for 2 timer siden:

Er det ikke tilbakeslagsventil innebygget i pumpene da?

Jo det må det være, ellers ville det jo være fare for at dieselen hadde rent tilbake til tanken når man slår av pumpen om man har fall. T-ledd før pumpen har vært diskutert her inne før og da ble konklusjonen at det går helt fint så vidt jeg husker :)

Redigert av Taskeladden
Dykkeliky i fri utfoldelse (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...