Bisse Startet 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2021 Driver og monterer en 4kw. Autoterm dieselvarmer i båten. Fra før sitter det en Webasto der på 5,5 kw. Webastoen får diesel via en 5 mm. plastslange. Er det mulig å kutte den slangen og sette på et T-ledd (selvsagt før pumpa til Webastoen), slik at også Autoterm varmeren får drivstoff fra den samme slangen? Vil den slangen være «stor nok» til å forsyne to dieselvarmere? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Scand 360 dc Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Kan ikke se for meg at det skulle være noe problem. Men du burde ha en tilbakeslagsventil på en av dem. Slik at den ikke suger den motsatte tom. Skulle vel også tippe at det er noen ganger du kun bruker 1 av dem og da er det lurt som sagt å ha en tilbakeslagsventil... Jeg ville kanskje startet den største først uansett og ventet 2-3 min før jeg startet nr2. Ikke sikkert det er nødvendig, men det er slik jeg ville ha gjort det Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Er det ikke tilbakeslagsventil innebygget i pumpene da? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Roger og Olina Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Brigg skrev 38 minutter siden: Er det ikke tilbakeslagsventil innebygget i pumpene da? Det kan ikke jeg svare 100% på, men det vet nok leverandøren. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 (redigert) Brigg skrev for 2 timer siden: Er det ikke tilbakeslagsventil innebygget i pumpene da? Jo det må det være, ellers ville det jo være fare for at dieselen hadde rent tilbake til tanken når man slår av pumpen om man har fall. T-ledd før pumpen har vært diskutert her inne før og da ble konklusjonen at det går helt fint så vidt jeg husker :) Redigert 28.Februar.2021 av Taskeladden Dykkeliky i fri utfoldelse (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lazyjack Svart 28.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2021 Jeg har to Ebere ombord med T-stykke. Fungerer problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 1.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2021 Har også T stykke uten noen ekstra ventiler. Har fungert uten feilslag. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 1.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2021 Samme opplegg i min båt T stykke hvor det henger på en dieselvarmer og en dieselfyrt bysse. Fungerer helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.