Jump to content

Har noen erfaring med løs lineteller på fiskesnelle?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg lurer på å kjøpe en "tvillig" av min egen fiskestang brukt til fruen, en Beast Master med en Shimano-snelle. Problemet er at snella på denne ikke har telleverk, og det er jo veldig greit å ha når man fisker makrell til agn, som er det viktigste fisket vårt. For da kan vi si antall meter stimet går på til hverandre når vi får napp. Men er det noen som har erfaring med de ettermonterte telleverkene og vet om de funker brukbart? Det fins en type som selges under utallige navn og ser sånn ut til rundt 300 kroner:

WEB_Image%20SPRO_Lineteller_0-999m_Lineteller_til_ha1605197676.Jpeg

Redigert av Mastiff (see edit history)

Takk for innspillene! Da finner jeg heller ei snelle med innebygd teller. Som sagt skal det brukes til å samkjøre to stenger, ikke finne tilbake til der jeg var før (da kan man jo bruke en ulltråd), for makrellen er ikke der lenger når man har vært oppe med fangsten og hevet uti igjen. Så jeg vil ha teller, men skjønner at de som kan ettermonteres, ikke er noe å ha.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...