bOFFE1968 Startet 3.Mars.2021 Del på Facebook Startet 3.Mars.2021 (redigert) Hei. Vurderer å kjøpe denne som er opplyst å være en Halco 26 offshore. Båt og motor har vært under vann i maks 2 timer. Selger opplyser at motor ble tatt rede på slik man skal gjøre etter en slik hendelse, blant annet skiftet olje osv. Båten og motor har gått ca 150 timer etter at den var under vann. Øvrige opplysninger om båten : Lett rep objekt selges. Komplett nytt Sleipner fast propellen annlegg, ny michigan 4 blad propell, sabb iveco motor 250hk, Borg Warner V72 gear og mye annet nytt. Kjøper forlanger 90 000. Bør jeg styre unna? Hva skal jeg evt være oppmerksom på når jeg drar for å kikke på båten? Redigert 3.Mars.2021 av bOFFE1968 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Høres kurant ut dette. Når motoren har vært i bruk i 150 timer etterpå så tviler jeg på om det vil oppstå noen problemer der. Om de ikke har skiftet alt elektrisk etterpå kan du jo risikere noe dårlig kontakt her og der, men ledninger er slett ikke det dyreste å skifte om det er behov. Offshore versjonen er i alle fall en god sjøbåt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Martine29 Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Vært ok å vite hvor lenge siden den var under vann, ut fra bilder så regner jeg med det var sjø. Og hele båten var under. Nå selges jo disse båtene for tilnærmet samme pris... som ikke har sunket Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Om annet ser greit ut så trenger ikke dette å være noe dårlig kjøp, men ta med speil og en god lykt og sjekk i krinker og kroker. Motorrommet ser jo bedre ut enn mange andre. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 hanto1 skrev 6 minutter siden: Motorrommet ser jo bedre ut enn mange andre. Det har jo blitt "vasket" Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Motoren og giret tåler nokk en dukkert om det blir tatt vare på etterpå. Men alt elektrisk som starter dynamo osv vil komme til å ryke ganske fort. Alt av ledninger som har vert i sjøvann vil etter en tid eire i stykker. Med andre or alt elektrisk må skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Ta av påfyllingslokket for motorolja og sjekk under toppdekslet og vippearmene med speil og lykt om du ser noe avleiringer, blanding av olje og sjøvann. Ser nesten ut som smør. Finner du antydning til slike avleiringer har jeg vært skeptisk til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Som Martine 29 sier, så selges 26 for omtrent den prisen , uten og ha vært druknet... 26 offshore har aldri vært laget...det var 29 som hadde den betegnelsen.. Jeg har selv hatt en 26 på 80 tallet...greie båter...men 29 går mye finere pga lengre skrog... Som de andre sier her.. sjekk motoren skikkelig... Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Lurer på om dette ikke er en 29, syns motorrommet virker lengre enn på 26 fotingen Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Takker for respons så langt. Var ikke klar over at det ikke finnes en offshore versjon av 26. Vet ikke forskjellen på de forskjellige skrogtypene, men antar offshore er bedre i grov sjø? i følge eier har han blitt tilbudt 70 000 for motor og øvrig drivverk. Vet jo ikke helt om man kan stole på det, men det er en del nytt. Men jeg forstår det slik at 90 000 er i overkant av hva båten er verdt? Ser det ligger noen få Halco ute på finn, men det er stort sett 29. Har satt 25-26 som maks størrelse. Kommer fra 21 fot med påhengs så dette blir evt en stor overgang.. Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Legger ut alt av bilder hvis det kan være til hjelp for å si noe mer...😊 Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Dette er en 29 foting. Ikke i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 navid skrev 1 time siden: Dette er en 29 foting. Ikke i tvil. Er du helt sikker? Det er muligens en game changer i så fall. Tenkte å benytte båten som turbåt ute i skjærgården her på Helgeland. Kanskje en fordel at den er lengre, tyngre osv.. Hmm. her må det tenkes på nytt kanskje.. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Eier bør da vel vite forskjell på 26 og 29 fot, synes nå jeg da Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 (redigert) Ja, er det rette båten som er avbildet så må det være en 29 foting. Skal ikke spise hatten min på det da... Sikkert noen flere her inne som kan bekrefte det. Redigert 3.Mars.2021 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Bakveggen er ikke som på en 29...men det kan være en selvbygger... På bildet viser bakvegg som en 26.... Men som det sies...selger bør jo vite hva han selger... Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 (redigert) Riktig at bakveggen på de fleste 29` er skrådd, så dette er nok en selvbygd med rett vegg. bOFFE, du får gå inn på «Halco tråden» her på baatplassen og sammenligne bilder. Er det en 26` er lengden fra den rette veggen til hekken ca 225 cm. Er det en 29` er det litt over 300 cm. Så du får ta med målebåndet. Redigert 3.Mars.2021 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Takk nok en gang for respons. Etter å ha gått gjennom Halcotråden er jeg ganske sikker på at dette er en 26 foting. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 ...da vet vi hvilken båt det er, og så er det å ta en god runde ombord og teste. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
bOFFE1968 Svart 4.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 (redigert) FYI Båten ble inspisert og testkjørt i dag. Motoren startet med en gang uten problemer. Litt røyk til å begynne med men en helt utrulig fin gange og lyd på motoren. Det ble fremlagt dokumentasjon på komplett nytt slepiner propeller anlegg, ny hydraulikk til flaps og at motor er en Iveco 250hk diesel 2017 modell. Noe arbeid gjenstår innvendig med interiør, men den var tørr og fin fra «bunn til topp». Utrulig renslig og ryddig motorrom. Prøveturen gikk uten problemer av noe slag. Styring ute og inne fungerte helt utmerket. Båten havnet under vann ved flytebrygge for halvannet år siden. Ble hevet etter to timer og motor ble tatt rede på. Båten og motor har siden gått 140 timer uten problemer. Tror at motor kan friskmeldes. Det hele endte med at jeg ble den lykkelige (forhåpentligvis da) eier av en Halco 26. Blir nok en stor overgang fra 21 fots med påheng, men er rimelig sikker på at det skal gå greit med litt øvelse. Redigert 4.Mars.2021 av bOFFE1968 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Gratulerer som Halco-eier og lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Grattis med ny båt...👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Gratulerer! Tror du har gjort et greit kjøp her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.