Jump to content

Varme seilstøvler


Hallaron

Recommended Posts

Årets påskeferie er i boks. Skal være med å hente båt i Bodø og seile den sørover. Siden jeg seiler mest på sommeren og mest på sørlandskysten har jeg ikke hatt gode seilstøvler på mange år. Er det noen som har erfaring med og kan anbefale noen gode seilstøvler som også er brukbart varme?  Gjør ikke noe om de er under tusenlappen i pris, men funksjon er viktigere enn pris 

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Andre som har blitt anbefalt (som jeg ikke har testet) er:

 - Muckboot Artic (fjellsport.no)

 - Musto Gore-Tex Ocean racer

 - Rapala Sportsman vinterstøvel (billig på skittfiske.no)

 

Jeg er også på utkikk. Jeg har høy vrist og bred fot. Sko/støvler er alltid vanskelig å finne. 

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev for 14 timer siden:

Dubarry støvler er nok det beste ja, men prisen er vel litt høyere enn som så

Vet du hvordan holdbarheten på sålen/gummien er? Jeg har hatt et par andre støvler jeg var fornøyd med hvor gummien i sålen ble hard og dermed glatt på dekk.  Hvis det er en støvel som varer lenge kan jeg godt betale for det. Når jeg fryser på beina er det bedritent.

Link to post
Share on other sites

Zhik skrev for 9 timer siden:

Zhik Seaboot har en såle som aldri blir hard. Sålen sitter veldig godt på tørre og våte dekk. Jeg har brukt disse støvlene i 5 år nå, bl.a til kryssing av Nordsjøen i regattamodus. Støvlene er fortsatt helt tette og sålen er myk.

Med tanke på nick’et ditt og åpenhet: har du noen interesse i Zhik merke utover nick og fornøyd eier av Seaboot?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...