Brubbern Startet 5.Mars.2021 Del på Facebook Startet 5.Mars.2021 Jeg vurderer kjøp av en eldre Scand 9200 med en Volvo Penta 7,4. Den er sjøvannskjølt og har fått lite stell de siste årene. Hva bør jeg sjekke? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest knerten67 Svart 5.Mars.2021 Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 sjekk om riserene er bra hvertfal,men eg har ville ha set på en med diesel. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Svart 5.Mars.2021 Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 En gammel bensinmotor som er sjøvannskjølt i mange år er i utgangspunktet verdiløs.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
wpk Svart 5.Mars.2021 Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 Denne motoren er ca 20 år gammel og har gått med sjøvannskjøling hele tiden. Videre levetid på denne er i beste fall noen få sesonger. GI - betegnelsen betyr at den har en slags innsprøyting, egentlig en såkalt throttlebody injection, ikke dirkte innsprøyting. Innsprøytingen styres av en elektronisk liten sak som mottar signaler fra flere sensorer. Har hatt akkurat samme motortype selv og når denne gamle elektronikken blandet med hardwiring og litt mekanikk og dill i fordeleren begynner å svikte så er h..... løs! Har hatt mange timer i motorrommet for å finne ut av denne elektronikken. Veldig interessant men det ble lite båtbtuk ut av det. Long story short: Hvis motoren starter, ikke ryker for mye og ikke går varm under belastning så kan du gamble på at du får en sesong ut av den. Båten er kjempefin men skal du få glede av den så bør du kalkulere med motorbytte jo før jo heller.Enig med Ida Marie III - og skal du kjøpe en slik båt så må prisen beregnes uten motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.