Hellesøy brygge Startet 5.Mars.2021 Del på Facebook Startet 5.Mars.2021 Hei. Lurer på å kjøpe meg en garn/teinehaler av typen hobbyfisher 150 e. Noen som vet hvor mye lading motoren gir? Hadde vært greit hvis jeg kunne brukt startbatteriet på påhengsmotoren til haleren også. (den går på 300 W) Takker for synspunkter og seriøse svar. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 5.Mars.2021 Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 Mener disse motorene lader med 18 ampere om jeg ikke husker feil. Ta det med en klype salt, siden jeg tar dette ut i fra minne. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Har du tenkt å la motoren gå når du bruker haleren? Hvis ikke trekker du vel startbatteriet tomt ganske fort, om det ikke er toppladet da, noe som igjen er avhengig av hvor lange strekk du kjører motoren på etter start osv. Du bør vel også regne på kapasiteten, hvor mange Ah er startbatteriet på? Haleren din trekker 25 amp - så da er det vel bare å begynne år regne :-) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Et alternativ er for øvrig å gå til innkjøp av en rimelig "jump starter", bare sånn for sikkerhetsskyld. Så har du uansett strøm for start av motoren om du skulle gå tom. Sitér dette innlegget Link to post
Hellesøy brygge Svart 6.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Motoren går ja når jeg skal bruke haleren. Relativt kort vei til bruket, så får ikke ladet så mye på vei ut. Ikke dumt med en jumpstarter i worst case. Håper jeg skal klare meg med det ene batteriet som jeg har. Men det kommer litt an på hvor mye motoren gir lading til batteriet ved bruk/tomgang. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.