Jump to content

Er du lokalkjent i Drammensfjorden?


Dolfin

Recommended Posts

Har omsider funnet en kjøper til min Askeladden 470. Han kommer for å hente den på lørdag. Så langt, alt vel. Planen var å få han som driver båthavna der båten ligger til å løfte båten på en henger vha en stor truck, men så viser det seg altå at han er bortreist hele helgen og i tillegg er det så mye is ved brygga at truck-kjøring ikke er å anbefale. Nevnte jeg at motoren har svikta (vil ikke starte) og at det ikke finnes rampe for å trekke båter opp på en henger i havna der den ligger. Der har du problemet. Hvordan i svarte.... skal jeg nå få båten på land? Nærmeste rampe som jeg kjenner til er Lier båthavn eller under Holmenbrua i Drammen, men vi snakker om en heller dårlig robåt her så det frister ikke stort. Båten ligger 8 km fra Svelvik inne i Drammensfjorden.

 

Er det noen her på forumet som kjenner til andre ramper for å trekke opp båter på henger i Drammensfjorden? Forøvrig åpen for forslag på andre løsninger enn rotur.

Link to post
Share on other sites

På Verket, rett over for Svelvik er en rampe bygd av betong. Her kan man rygge henger ut og få dratt båten opp.

 

Rampen er plassert nede ved Bogen Båthavn, rett ved Buskerud Betongvarefabrikk. Det koster noen få kroner å bruke rampen.

 

Tror neppe det er is i Drammensfjorden etter det vindværet og solide plussgrader.

 

Lykke til med jobben. :sailing:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...