Jump to content

Varmtvannsbereder frosset til is.

frheie1979

Recommended Posts

Jeg har tydeligvis ikke fått ut vannet av berederen i fjor høst. Oppdaget nå at den er full av is. Kan jeg sette på varmeelementet i berederen for å tine bort isen og tømme ut vannet, eller vil element og/eller tank sprekke pga temp forandring? Gammel ståltank. Mulig den må byttes, men tenkte det var verdt ett forsøk, da det er ekstremt trangt og vanskelig å bytte ut tanken..

Enig med Hulda. Om tanken ikke er helt full av is slik at elementet kanskje står i luft, kan det fort brenne over dersom sikringen ikke slår ut.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

KARILLA skrev 18 minutter siden:

Du bør sjekke at ikke kjølevæsken forsvinner om du skulle finne på å starte motoren.

Det er en sannsynlighet for at også disse rørene kan ha blitt skadet

De rørene er vel fylt med motorens kjølevæske, som normalt inneholder frostvæske . .?

Men det skader selvfølgelig ikke å være forsiktig . . 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...