Jump to content

Ryds 478gt vann i db skrog. Lage lenseåpning eller tappe på land.


69optimist

Recommended Posts

Heisann

 

Båten har lagt på sjøen i hele vinter og blir brukt litt på finværsdager. Sakte men sikkert har jeg merket at den blir litt tyngre og nå er den vond å få på plan. Løsningen er selvfølgelig å ta den på land og åpne bunnpluggen, men dette medfører litt plunder å få organisert. Det er flere mulige syndere hvor vann kan trenge inn og de skal nok utbedres. Tenker å ta det til våren sammen med litt stell og service. 

 

Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å lage åpning og lense ut med pumpe? Under sitteposisjon bak, ved tank og batteri er det en plass der det ser ut som jeg kan lage hull eller enda bedre en liten luke som evt kan lukkes. Har sett noe båter som har slikt. Det vil gjøre det lettere å følge med og enkelt å tømme båt. Er det noen fare forbundet med dette? Er båten ikke lengre "synkefri" dersom det er åpning? 

 

Er klar til skjære men vil gjerne om  noen roper varsku dersom dette er katastrofe å gjøre. 

 

På forhånd takk

Atle

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...