Skip55 Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Noen som har erfaring med denne metode som kalles "Alderney ring ball anchor retrieval system" eller "anchor ball" ? https://www.boatingmag.com/how-to/using-anchor-ball/ Quote Link to post
bjorngb Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 (edited) Jeg har ikke prøvd, men har sett en video med et par jenter på YouTube som gjorde dette. Det så ut til å virke fint. Edited March 6, 2021 by bjorngb (see edit history) Quote Link to post
Skip55 Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 Ja, helt enig. Har også set denne. Quote Link to post
Allan E Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 For en del år siden prøvde vi å fiske litt på dypt vann, da gjorde vi det på denne måten. Vi hadde dregget opp på dypere vann enn 100m. Tredde på ei stor blåse hvor vi hadde en trinse slik at tauet løp lett. Når vi skulle ha opp dreggen slapp vi 20 m tau ut slik at vi fikk opp farta på båten før løft av anker begynte. Det ble litt mye snurr i tauet for det ble strekt ganske mye. Lykke til. Quote Link to post
willmasta Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Bærekraftig å lage en video der man oppfordrer til å bruke en teknikk som etterlater en plaststrips i havet hver gang ankeret setter seg i en stein? Quote Link to post
omhI Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 (edited) hei Jeg har også benyttet denne metoden når jeg drar mine 3 krepsesteiner fra ca 90 meter. Fungerer det, men trenger "mange hundre meter" for å dra de opp nesten opp til blåsa. For at ikke teinene raser ut igjen trengs det en (husker ikke navnet) men se video: Edited March 7, 2021 by omhI (see edit history) Quote Link to post
"Mathilde" Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 For min del tror jeg den tradisjonelle måten fungerer godt nok, drar ikke med meg en så stor blåse for å få opp dreggen. Hal og dra - fungerer, eventuelt feste ankertauet til pullerten om det sitter dønn fast - og deretter bruke motoren forsiktig for å dra av. Fungerer stort sett hver gang. Quote Link to post
Recommended Posts