torgeir.salberg@ Startet 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2021 (redigert) Skal fortøye en 30 fots trebåt på ca. 6 tonn med moring. Bøya ligger der, og forankring er sterk nok... Akterenden skal fortøyes i bøya, og baug til brygga. Hvordan får jeg båten til og fra brygga enklest og sikrest uten å bruke jolla. MÅ jeg bruke en eller annen form for "dratau", eller vil båten ligge trygt nok i bøya, selv om jeg klarer og dra den til og fra? Litt "grønn" på dette som dere sikkert skjønner ?. Redigert 7.Mars.2021 av torgeir.salberg@ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Har bare fortøyd mindre båter selv med akter til bøye og baug mot land. Men prinsippet er det samme: Tau fra akterskipet via blokk i bøyen, slik at tauet kan løpe fritt, til land, og derfra videre til båtens baug. Eventuelt et separat tau fra land til baugen. Knyte tauet i land, slik at båten ligger i ønsket posisjon mellom land og bøye. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Har ikke brygge å dra til men prinsippet det samme. Har moring og blåse i akterenden som tauet går igjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Som de andre sier. Men synes dette hørtes tungt ut for å ligge slik, men ligger du beskyttet går det vel fint :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.