PiperBill Startet 7.Mars.2021 Del på Facebook Startet 7.Mars.2021 (redigert) Deutz Vetus DT67 motor. Mister litt kjølevæske i løpet av sesongen. Målte ca. 1 liter (av 17 ltr) på 30 timer motordrift. Det siste jeg skal sjekke er innmaten til varmeveksleren. Er det noen som vet om et verksted som tar slike tester? Er er det noe jeg kan selv mekke sammen for å finner ut om det lekker i skjøtene mellom rørene og endebeslagene. Jeg demonterte alt i fjor vinter og renset og satt in nye pakninger. Syntes det så bra ut men kan jo ikke være helt sikker. Bildet har jeg lånt men jeg har akkurat samme innmaten. Redigert 7.Mars.2021 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 https://grenland-radiator.no/ Disse er kjent for å fikse varmevekslere. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
PiperBill Svart 7.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Mulig jeg kan låner en radiator trykktester som BT levere. Da kan jeg teste kjølekretsen uten å demontere varmeveksler og så jobbe meg "innover" inntil lekkasjen finnes. Noen som har brukt en slik? Trykktestersett for radiator - Biltema.no Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
PiperBill Svart 7.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Grand Banks jr skrev 20 minutter siden: https://grenland-radiator.no/ Disse er kjent for å fikse varmevekslere. Kjempefint.. Takk! :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Roger jo Svart 8.Mars.2021 Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 (redigert) PiperBill skrev for 14 timer siden: Da kan jeg teste kjølekretsen uten å demontere varmeveksle Sikker på at kjøleveska ikke er kommet i skutebunn? Sjekk at det ikke er "krem " i oljepåfyllingslokket. Kald motror kan være "tett." Varm motor kan lekke. En enkel test metode er tre en "Durex" over stussen på Ekspansjonstanken og en gummi kork med en sykkelventil i radiator lokket , så er det bare å pumpe opp til det blir passelig reisning på Durexen, og vente å se om den blir slapp. Slik kan du også teste Kjøleren Fint kapittel om vinterklargjøring https://docplayer.me/8396708-Dt43-dta43-dt64-dta64-dt67-dta67-bruksanvisning.html Redigert 8.Mars.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
PiperBill Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 Takk Roger jo. Jeg har ikke ekspansjonstank uten at jeg vet hvorfor den mangler. Har fått tak i en trykktest apparat. Har også kommet på en måte å teste varmeveksler uten å demontere men tror jeg venter til jeg kommer på vannet slik at jeg kan test motoren både varme og kaldt. Blir også bedre med lys utover :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.