Jump to content

Tøffeste gutten i gata??


Piruto

Recommended Posts

Og så var "kverna" i gang igjen !

 

Jeg er så lei av at båteiere med skjærgårdsjeeper får så øra henger.

Vet ikke hvor mange ganger jeg observerer i løpet av en sommer

"snekkefolk" som har kjærring eller unger sittende i baugen.

Vedkommende som sitter på motorene er i hvertfall gammel nok

til å ta ansvar for egne handlinger - Dersom noen av dere har plassert,

eller tillatt at et barn for lov til å sitte i baugen, er saken en helt annen.

En snekke i 7 knop beveger seg nesten 4 meter i sekundet - Hva tror dere

vil skje dersom barnet faller over bord ? Det er i hvertfall kort vei til propellen.

 

Redningsvester skal være om bord - Det er intet krav om at man skal ha denne på.

 

Man må gjerne spekullere i humorenstegn hvem som kjører, tar bilde eller ikke på lik linje

som man  kan spekkuller i hva som skjedde / ikke skjedde før en eventuell ulykke.

 

Når man videre kritiserer MaritimStart (Admin) for å legge ut dette bildet som

spekulativt vil "medføre" ytterligere ulykker er man virkelig på tur.

Dersom man skal opptre perfekt i enhver sammenheng er vel ikke

navnet "baatplassen" det beste valget jeg har sett til nå - Ref. Båtmagasinets

forum med samme navn.

 

Personlig mening !

 

Per M. Schou

Link to post
Share on other sites

Og så var "kverna" i gang igjen !

 

Per M. Schou

"You asked for it!"  heter det på utaskjærsk.

 

... og en galmanns gjerning blir ikke bedre av at andre gjør noe som er like ille ....

 

De som har sjøvett må gjøre sitt beste for å bruke det, de som vil bevise at de ikke har sjøvett må leve med større fare for å bli "en del av statistikken".

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Dersom man skal opptre perfekt i enhver sammenheng er vel ikke

navnet "baatplassen" det beste valget jeg har sett til nå - Ref. Båtmagasinets

forum med samme navn.

For å unngå misforståelse, Lasse hadde ingenting å gjøre med det navnevalget, jeg var alene om dette prosjektet den gangen.
Link to post
Share on other sites

"You asked for it!"  heter det på utaskjærsk.

 

... og en galmanns gjerning blir ikke bedre av at andre gjør noe som er like ille ....

 

De som har sjøvett må gjøre sitt beste for å bruke det, de som vil bevise at de ikke har sjøvett må leve med større fare for å bli "en del av statistikken".

 

mvh

Poseidon

Godt sagt Poseidon!

Link to post
Share on other sites

Til maritimstart:

 

Og så var "kverna" i gang igjen !

 

Jeg er så lei av at båteiere med skjærgårdsjeeper får så øra henger.

 

Jeg synes også det er gøy med skjærgårdsjeep og kan fra tid til annen treffes bak rattet på en slik. Har båteiere med skjærgårdsjeeper fått så øra henger?

 

Tror nesten jeg må ta fram denne igjen, jeg. Begynner å bli en stund siden sist men ...

 

Bilde

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har hittil vurdert Maritim Start som en seriøs aktør, men......................

 

Dette har noe med gode rollemodeller å gjøre, og det må vel hr. Schou være enig at dette bildet ikke er et eksempel til etterfølgelse eller........................

 

Derfor synes jeg at den "pepperen" som har fremkommet her ikke er mer enn de har bedt om.

 

Det er ingen unnskyldning at det finnes andre mennesker med andre båttyper som er minst like toskete som dette bildet viser.

 

Jeg personlig koblet ikke dette bildet med en skjærgårdsjeep før Maritim Start så betimelig påpekte det

Link to post
Share on other sites

Kan ikke forstå at vi har bedt om noe som helst Trodde aldri det skulle

bli sånt "leven" av at vi har lagt ut et bilde fra en av våre besøkende,

men skal man bli oppfattet som seriøs aktør må man vist se nærmere

på ethvert bilde for å forsikre seg om at lover, regler og ikke minst fornuft er i varetatt

slik at vi ikke oppfordrer ungdommen til å gjøre det samme.....

Kanskje vi får innføre et skjema som innsender må fylle ut om hvem som tar bildet,

hvem som kjører, alder, fart, bølgehøyde, antall redningsvester ombord,

gjeldene fartsgrense på stedet osv.

 

Hva gjelder seriøristet anbefalte vi dette forumet på det

varmeste angående en bedre oppføring på ABC Startsiden, men

svarene som her er gitt ligner mer og mer på et annet forum.

Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å holde seg til saken

og yttre sin mening på en voksen måte.

 

Til info lever avbildet person i beste velgående (nye bilder mottas) så liket skal man lete lenge

etter med eller uten redningsvest og han heter ikke "Petter Smart".

 

 

Mvh

Renee E. Aas med nytt Nickname "Raymond"

MaritimStart

Link to post
Share on other sites

hmmmm......

 

selv synes jeg nok bildet, eller rettere sagt handlingen på bildet, var på kanten, og iallefall ikke noe som burde kvalifisere til ukens bilde med mindre det var en konkuranse i dumdristighet eller ungdommelig overmot. :cheers:

 

...så leser jeg det siste svaret her fra Maritimstart, som jo fullstendig har fått piggene ut.  Svaret er flåsete, usaklig og bidrar iallefall ikke til å rette opp intrykket, snarere tvert imot.  Desverre.

 

Håper for deres egen del, at neste utspill er mer gjennomtenkt dersom dere vil oppfattes som seriøse. Det er kun dere selv som taper på en videre konfrontasjonslinje.

 

 

mvh

Frode

Link to post
Share on other sites

Kanskje vi skulle være litt romslige, begge veier?

 

Bildet er det i seg selv ikke noe galt med, i og for seg er det ikke galt at noen står slik i en båt heller. Det å leve litt opp mot grenser, er ofte slikt som gir nye impulser og fornyet kreativitet.

 

Skikkelighet og regelbundenhet, er ikke kjent for å føre verden fremover. På den annen side har vi dette med holdninger, og hvordan slike skapes, og i den forbindelse var bildets plassering hos Maritimstart noe uheldig. Maritimstart er en offisiell og stor nettside for båtfolk i alle sjatteringer, og etter mitt skjønn bør en være forsiktig med signalene som sendes i et slikt forum.

 

Fred folkens, så sant det er mulig  :cheers:

 

mvh

 

M

Marna

Link to post
Share on other sites

Egne holdninger er i stor grad styrt av egne erfaringer.

 

Da jeg for første gang reiste til sjøs  -   som ung og yr 16-åring  -   lå vi en fin søndags formiddag til ankers på Themsen for å vente på høyvann.

 

Av ren ubetenksomhet satte jeg med på rekken, med ryggen mot sjøen og så utover den store og forunderlige verden.....

 

Da kom styrmann forbi og gav meg en verbal overhøvling, som gjorde at jeg aldri siden har brukt rekkene til å sitte på. Den samme forsiktighetsregelen har jeg automatisk bragt videre til mine sønner  -  om enn i mer skånsomme ordelag  :cheers:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei folkens!

 

Til Maritim Start:

 

Glem dette,det er ikke verd å ta høytidelig. :cheers:

 

Må si jeg er like forundret som dere over det massive hylekoret over et uskyldig bilde.

 

Det er vel ikke slik at hele den norske generasjonen av båtfolk + den kommende, surfer innom siden deres - ser på alle bilder og kopierer etter beste evne?

 

Dette er et BILDE,men på reaksjonene her å dømme,skulle man tro MS hadde oppfordret alle båtfolk til kollektivt selvmord.

 

Forøvrig er jeg og sikkert flere her,bruker av begge forum, Båtplassen og dette. Overraskende nok virker det som seriøsiteten har øket betydelig på Båtplassen i de siste månedene.  Overraskende pga. at noen av de flittigste brukerne der etterhvert meldte sin overgang hit,og man skulle da tro at mye av kompetansen ble borte.

 

Gledelig syns jeg,for at det viser at begge forum har sin berettigelse og flere om ikke alle har fått dekket sine behov,hver på sin måte.

 

Ellers så regner og tordner det her nå......... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Bakgrunnen for mine bemerkninger tidligere er at jeg og helt sikkert en god del andre forsøker å innprente yngre generasjoner fornuftige holdninger til bruk av sikkerhetsutstyr og oppførsel i båt. Videre vet jeg at ungdommen leser dette forum og andre maritime fora. da blir det etter mitt syn for dumt at dumdristighet som det omdiskuterte bildet blir trukket frem.

 

Tenk deg situasjonen når du har en diskusjon om fart og vestbruk, med en vel artikulert tenåring og dette bildet blir trukket frem som argument mot å bruke vest. Hva gjør du da? Avfeier Maritim Start som en duste side? Eller sier du at den samme siden drives av folk som ikke vet hva båt og båtbruk innebærer? Er det virkelig slik at det er dette dere vil vise frem at dere står for? Jeg har ikke oppfattet Maritim Start slik, men jeg vil gjerne vite om jeg skal revurdere min oppfatning.

 

Dessuten er vi ikke bare grinebitere, men jeg tror at ingen som bruker denne siden har spesielt lyst til å være med på søk og redning etter en ubetenksom handling. Jeg kjenner fler som har søk og redning som yrke og det er mange tunge stunder etter at man f.eks. har funnet et lik. Det som er synd er at man ikke tenker lenger enn nuet, og internett som medium er et meget kraftig medium tross alt.

Link to post
Share on other sites

:cheers: Av en eller annen grunn er sidene til MaritimStart ikke tilgjengelige for øyeblikket, men om det har noe med det aktuelle bildet å gjøre er vel mindre trolig. Jeg får opp følgende melding når jeg prøver å gå inn på sidene til Maritim Start:

Denne websiden er midlertidig utilgjengelig. Dette skyldes et administrativt problem og er

ikke forårsaket av tekniske problemer med webserveren.

 

Den administrative kontakten for dette domenenavnet bes kontakte Webhuset AS

for mer informasjon.

Link to post
Share on other sites

Jeg må si meg 100% enig med de som kritiserer handlingen som er avbildet.  Bilder som legges ut til offentlig beskuelse burde fremheve sikker adferd i båt, og det vi ser her er grotesk tankelöshet.  Hvis Hr. Schou synes reaksjonen har vært utilbörlig negativ, vil jeg anbefale å legge bildet ut på et amerikansk forum, f.eks. boatered.com.  Jeg kan garantere at du ville få det mer enn hett de påfölgende dagene.  

Den reaksjonen du har sett på båtplassen er småtterier.

 

Kåre

Link to post
Share on other sites

Maritim Start: Tøffere enn toget, eller bare en total mangel på sunn fornuft??

Her synes jeg at Maritim Start er litt kynisk selv, han fleiper jo med persjonen på bildet om han ikke har "sunn fornuft". Da må han tåle at det kommer flere litt fleipete bemærkniger til "fornuften" til personen på bildet. Det var sikkert ikke vondt ment av oss som kom med flere meldinger i den samme tonen som Maritim Start. Tråden heter faktisk "Tøffeste gutten i gata??", og da må vi jo få lov til å komme med det vi har!!!?? Eller synes dere jeg tenker i helt feil retning? :cheers:

Link to post
Share on other sites

Kan ikke forstå at vi har bedt om noe som helst Trodde aldri det skulle

bli sånt "leven" av at vi har lagt ut et bilde fra en av våre besøkende,

men skal man bli oppfattet som seriøs aktør må man vist se nærmere

på ethvert bilde for å forsikre seg om at lover, regler og ikke minst fornuft er i varetatt

slik at vi ikke oppfordrer ungdommen til å gjøre det samme.....

Kanskje vi får innføre et skjema som innsender må fylle ut om hvem som tar bildet,

hvem som kjører, alder, fart, bølgehøyde, antall redningsvester ombord,

gjeldene fartsgrense på stedet osv.

 

Hva gjelder seriøristet anbefalte vi dette forumet på det

varmeste angående en bedre oppføring på ABC Startsiden, men

svarene som her er gitt ligner mer og mer på et annet forum.

Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å holde seg til saken

og yttre sin mening på en voksen måte.

 

Til info lever avbildet person i beste velgående (nye bilder mottas) så liket skal man lete lenge

etter med eller uten redningsvest og han heter ikke "Petter Smart".

 

 

Mvh

Renee E. Aas med nytt Nickname "Raymond"

MaritimStart

Du sier at du ikke kan forstå etc., og slik du formulerer deg her ser det ut til at et tilsvarende bilde kan dukke opp en gang til.

 

OK, det er din rett å ha din mening. Men jeg tror at en god del synes bildet er uheldig som et forbilde, det er også min mening.

 

Hva er grunnen til at det ikke har blitt en bedre oppføring på ABC Startsiden? Er ikke du sentral i den sammenhengen?

Link to post
Share on other sites

Anders,

 

Jeg var på nippet til å besvare innlegget ditt like usaklig som du selv skriver, men så kom jeg til å sjekke "profilen" din.

 

Der ser jeg at du er 16 år  -   og det forklarer jo det meste for en som selv har tre gutter som har passert 16 de siste årene ......

 

Derfor ønsker jeg deg lykke til videre og håper at du skal få gjort dine erfaringer i båt, uten at hverken du eller dine nærmeste skal måtte gå i begravelse på grunn av lignende "toskeskap".

 

Mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...