mrmartin123 Startet 8.Mars.2021 Del på Facebook Startet 8.Mars.2021 hei, jeg er på utkikk etter et kjøleskap i min nidelv 24 men har litt lavt busjett. jeg har lest at det er isotherm 42 som passer best i denne båten, men dette blir litt dyrt for meg er det noen som vet om et litt billigere kjøleskap i ca samme størelse. MVH Martin Sitér dette innlegget Link to post
L-P Svart 8.Mars.2021 Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 Hei Martin! Følger de andre trådene dine med oppussingen. Veldig nyttig da jeg holder på med oppussing av min egen Nidelv 24HT. Jeg har fjernet mitt kjøleskap av eldre type, og blir kun å bruke den hjemmelagde kjøleboksen under U-sofaen. Fyller den med tre frosne 1,5-litere, så holder det 5-7 grader opp til 48 timer. Det var vår erfaring fra fjoråret, var veldig overrasket over hvor effektiv denne løsningen var! Som de fleste andre skriver her inne, er vel et kjøleskap med kompressor veien å gå mtp strømforbruk, men prisen er nok dessverre deretter. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 8.Mars.2021 Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv-og-camping/campingvogn-og-bobil/campinghusholdning/minikjoleskap-604102/ Postet denne linken i andre tråden din og Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Mars.2021 Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 Et alternativ er isoporkasse (fiskekasse) på dekk der drikke og mye mer holder seg kaldt. Fyll opp med isbiter fra fiskesalget, og den holder seg hele hele helgen selv i solsteik. Vet ikke hva is koster nå, men var i alle fall billig før. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
"Mathilde" Svart 9.Mars.2021 Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 Problemet med de billige kjøleskapene er som regel høyt strømforbruk, som det linkes til på Jula. Hva med å vente til du finner et brukt på Finn, f.eks Isotherm som du nevner? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mars.2021 Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 Dette? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=210072440 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
"Mathilde" Svart 9.Mars.2021 Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 Ja, for eksempel Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 9.Mars.2021 Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 Men hvilken type Isotherm er egentlig dette? Sjekk alder, strømforbruk etc., og sammenlign med nypris for lignende. Ikke vet jeg om dette er et godt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mars.2021 Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 Det hadde nok vært et godt kjøp. Men nå er det solgt. Slike ting går fort som regel. Jeg har et som er eldre enn dette, og det fungerer fint det. Har solceller så får lading også når motoren ikke går. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.