Jump to content

Prosjekt: Verdens barskeste kyst / i liten båt

leif_erikg

Recommended Posts

knerten67 skrev for 7 timer siden:

Skal følg med:smiley:

Takker!

sunnmøre skrev for 4 timer siden:

Blir spennande. Ikkje store båten dette, men med litt sunn fornuft skal de sjå at det går bra:thumbsup:

Hører rykter om at folk har tatt lignende turer i kajakk, så da må nå vi klare å ta den i en 15-foter. Samtidig så skal vi prøve å dele masse fin film fra ferden, de flotte stedene, og noen veldig gode historier :)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

sunnmøre skrev 1 time siden:

Kva var grunnen til de gjekk for denne båten

Hei! Nå er det Tom Inge, som vi ser foran kamera sin båt, og han som har valgt denne (jeg vil som oftest befinne meg i den andre enden av kameralinsen). Så jeg måtte høre med han hvorfor det ble akkurat den båten. Jeg har fått med meg at han er glad i den, men ikke så mye mer enn det. Her er svaret hans:

Det er jo den båten jeg har, hadde tidligere en Rana 17 Fisk og var veldig fornøyd med den under ulike forhold i fjorder og på mer åpne steder. Ranabåtene er etter min mening veldig godt skapt på forhold langs hele kysten. Det er faktisk litt vbunn på denne jeg skal på tur med,  men her skal jeg jo ikke ut på hverken  vindfulle fjorder eller opprørte dager på havet. Har 40 dager på overfarten og skal ligge på værran og vente på stilla og gode forhold. Er absolutt forberedt på å få litt juling og måtte jobbe meg litt fremover. Jeg er også glad i havnelivet og ser frem til å ferdes mest på fine dager. Tusen takk for spørsmål og interessen forresten!! ??

Ja, det er planen. Vi er ikke nødt til å presse oss frem når været er usikkert. Vi får heller prøve å passe på å vente plasser der det er noe spennende å filme/fortelle, om mulig. Ja, det er jo miljøvennlig å ta vare på ting :) Tror den båten går veldig rimelig i forhold til mye annet vi bruker til vanlig :)

Da har dere en følger til.

Artig prosjekt og produksjonen hittil ser proff ut!

Jeg gikk alt for fort, med alt for stor båt og med alt for dårlig dokumentasjonsferdigheter, sammenlignet med dette hehe.

Dette er nok mer medie- og båtplassenvennlig prosjekt :-)

Synd dere ikke skal forbi Bodø!

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Morsomt prosjekt, har tenkt en del på noe tilsvarende selv. Finner dere ett bra værvindu er det bare ett lite døgn fra Bergen til Bodø, så dere har 39 dager til å ligge værfast. Eller til å filme fin natur og morsomme epistler. Norskekysten er ikke veldig barsk hvis en ligger i havn dager med uvær. Denne båttypen ligger i alle havner oppover, og er definitivt bra nok til å gå til neste havn. 

Eventyr er alltid gøy! 

chrisrik skrev On 13.3.2021 at 10.33:

Da har dere en følger til.

Artig prosjekt og produksjonen hittil ser proff ut!

Tusen takk. Vi håper og tror vi skal klare å levere mye flott og spennende stoff, spesielt når vi kommer oss avgårde. Vi har allerede lagt noen veldig spennende planer, og det er mange som vil stille opp for å vise oss unike steder og dele interessante historier! :)

Ja, synd vi må gi oss i Bodø. Men hvem vet, kanskje det blir Bodø-Kirkenes til neste år?

pacuare skrev On 13.3.2021 at 11.02:

Finner dere ett bra værvindu er det bare ett lite døgn fra Bergen til Bodø, så dere har 39 dager til å ligge værfast. Eller til å filme fin natur og morsomme epistler.

Helt enig. Vi har god tid, og vi kommer nok til å ligge værfast på veien. Noe annet ville overrasket oss veldig. Men det finnes så mye spennende å titte nærmere på oppover kysten, så vil skal bruke tiden på å vise og fortelle om det.

En av mange flotte turer på kysten i kajakken.  7 av de 9 liggedøgnene dengang var dårlig vær.
Det har vært ganske typisk med 25% værligge på turer i vest og i nord vår/ sommeren. YMMV.

Under på vei rundt Stadlandet med mål for dagen Hoddevika, samme turen.

DSC_0040.JPG

SamH skrev for 20 timer siden:

Det har vært ganske typisk med 25% værligge på turer i vest og i nord vår/ sommeren. YMMV.

Under på vei rundt Stadlandet med mål for dagen Hoddevika, samme turen.

Med 25% dårlig vær, så har vi ekstremt god tid :)

Gleder meg til Stadt. Har kun gått der en gang før, på hentetur, og da ble henteturen utsatt til været var nærmest perfekt. Nå har vi jo litt mindre fleksibilitet enn det, men håper det ikke blir for lenge å vente før vi kan gå over.

chrisrik skrev for 14 timer siden:

Når er fysisk avgangsdato og hvor lang produksjonstid/antall episoder forventer dere?

Avgangsdatoen er ikke helt spikret enda, men vi satser på +/- påske. 

Turen går over 4-5 uker, og vi har med oss alt utstyret vi trenger for å produsere "episoder/oppdateringer" underveis. Akkurat hvor mange vi klarer å produsere under turen vet vi ikke enda, da denne måten å produsere på er ny for oss. Men vi håper på et par oppdateringer i uken i alle fall, i tillegg til at det sannsynligvis kommer litt ting ut live også.

Når vi kommer tilbake skal vi sette oss ned for å lage en bedre og lengre produksjon. Akkurat hvilket format og kvalitet denne får er litt avhengig av økonomien i prosjektet. Der vi er nå, så er i alle fall økonomien i turen og produksjon underveis sikret, og så håper vi på at vi får på plass det som trengs for etterproduksjon også.

Akkurat nå jobbes det hardt med å få på plass en følgebåt som jeg som kameramann vil bruke. 

SamH skrev 1 time siden:

Her fra en annen tur, på vei inn fra Træna, med Hestmona i baugen.
Nå lover jeg å ikke stjele tråden din noe mer..

Hehe, bare kjekt at du kommenterer litt! :) Men vi får vel holde oss litt til tema i tråden også. Tips til plasser å besøke taes uansett i mot med stor takk! Træna har vi planer om å få sett!

Det hadde ikke vært meg som var i kajakken der. Holder meg mest i smult farvann med kajakk.

• 2 uker senere...

God start på filmen, men om det er lov å komme med en liten bemerkning må det bli at det ble veldig "kameratslig" og lite dokumentarpreget utover i denne siste snutten, i motsetning til de første snuttene som virkelig ga mersmak!

Gleder meg uansett til fortsettelsen, og lykke til videre!

Big Horn skrev On 25.3.2021 at 16.14:

God start på filmen, men om det er lov å komme med en liten bemerkning må det bli at det ble veldig "kameratslig" og lite dokumentarpreget utover i denne siste snutten, i motsetning til de første snuttene som virkelig ga mersmak!

Gleder meg uansett til fortsettelsen, og lykke til videre!

Regner med at det er litt se sponsing inni bildet her ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...