Goddis77 Startet 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2021 Madammen ville ha større seng i kabinen i front i båten. Den hvite rammen på bildet her var lengre inne før, men denne må nå ligge som vist på bildet eller noe tilsvarende. Bunnen på rammen må også byttes, da den ikke tåler vekten av at noen sitter på kanten der. Er det beste her å sette opp en avstiver fra gulvet og opp for å sikre denne her, eller andre gode forslag? Dårlig tegning her, men det sorte er rommet, mens sengen er merket i rødt. Tanken er å lage en ramme her med en litt fin front, men som en ser nede vil veggen ut mot dør komme utenfor. Hva er også det beste å feste rammeverket med? Får ikke skrudd over alt, så må lime noen steder. Tec7 eller trelim? Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Hva med å legge et vinkeljern som avstiver på innsiden av den hvite lista fra ende til anen, å skru det fast i bunnen og lista, evt lime mot lista hvis du ikke vil ha skruer gjennom, det burde bli ganske så stivt 50x50x5 vinkel, helst 316l,men vanlig svart stål går jo også med noen strøk maling. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Det var ikke dumt tenkt. Skal sjekke opp i muligheter der Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Den hvite listen, skal den være der permanent, eller skal den erstattes med noe annet? Du skriver at bunnen til rammen ikke er sterk nok nå og må byttes, og at det skal på en fin front. Hva med å erstatte den hvite listen med noe kraftigere som kan både være front og holde sengebunnen? Om skissen din er nogenlunde i proposjoner så vil jo spennet av sengevangen (hvite listen) bare være ca. halve lengden av senga, før den går over eksisternede benk. Ville støttet opp vangen på eksisternde benk om mulig. I følge skissen kan jo store deler av sengebunnen hvile på eksisterende benk, så vil ikke tro det krever så voldsomme dimmensjoner på materialene. Selv har jeg en vange av limtre-teak laget av gamle dør- og vinduskarmer. Ikke alle har tilgang på råmaterialer og verksted for å lage det, men kan eksempelvis lages av andre rimeligere tresorter som beises/males. Benkeplate i eik 4cm tykk, kappet i 10cm høyde vil nok bære det spennet på ca. en meter lett. Limer du på en lekte på innsiden som sengebunnen hviler på blir den jo enda sterkere. Bilde fra et pågående prosjekt viser min sengevange: Til sengebunn har jeg valgt vanlig sengebunnsplanker kjøpt på møbelforretning. Fra en sengen i stikkabin: Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Goddis77 Svart 9.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2021 Hvordan festet du fronten i veggene her? Kan gjerne bytte fronten med noe finere, som også bærer rammen. Blir helt sikkert finere og. Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 10.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2021 Sengevangen er skrudd gjennom vegg fra toalettet. Denne er av 12mm kryssfiner med teak, sikkert tilsvarende som hos deg. Skruene blir synlige på toalettet så velg noen rustfri med pent hode. Det er også en teak-lekt ned langs veggen under sengegavelen som den hviler på. Hvordan det er festet i framkant vet jeg ikke, det må jeg sjekke ut. Antar at det er skrudd der også. Mulig den delvis hviler på skroget som skrår innover. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Martine29 Svart 11.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2021 Sånn gjorde jeg det med køya i min Westbas. Brukte sengebunn og med litt fintenking ble det en uttrekkbar seng. Håper bildene viser det meste. Men selv ligger jeg i stikkøya, men en vet jo aldri, ha ha Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2021 Har laget køye i forut, se på Nordwest 900 tråden her. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Goddis77 Svart 12.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 torbi skrev for 18 timer siden: Har laget køye i forut, se på Nordwest 900 tråden her. Hvilke materialer brukte du her, og hvordan festet du fronten i veggene? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Har laget køye i forut, se på Nordwest 900 tråden her. Goddis77 skrev for 7 timer siden: Hvilke materialer brukte du her, og hvordan festet du fronten i veggene? Brukte vinkel , 3 stk mlm bakside av fronter og bunnen, og 1 vinkel bak front og veggen, de alle ligger skjult for madrassen, vinkel fra front til veggen måtte eg bøye ut for å tilpasse grader på vinkelen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Goddis77 Svart 12.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Mlm? Hva er det? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Goddis77 skrev 1 time siden: Mlm? Hva er det? Mellom.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Martine29 Svart 12.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Skikkelig spennende tråd dette... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Vel, når man sitter hjemme forkjølet med småungene, så tar man den spenningen man får Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 31.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2021 Forrige front var laget av en hvit foring. Prøvde å finne noe fornuftig på Monter for å bruke i stedet, men der hadde de ikke noe som var penere. Endte dermed opp med en ny foringslist, men denne var hel i bredden. Freste ned kantene litt for syns skyld, og maler den senere. Funker dette her inntil videre Test med madrass uten underlag. Må justere den litt, så er det good to go Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Kjempe fint. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Ida Marie III Svart 5.April.2021 Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Veldig bra...?? " armslag " i køyen er viktig.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2021 Madammen og guttungen sin seng det der. Hun ville ha armslag, så da måtte den bli større. Jeg og jentungen er forvist til akterkabinen. Men den er like stor, så det er helt ok Foring fra obs bygg, L-fester, lekter for ramme, samt 2 sengebunner fra Jysk sagd til for underlag. Nå kan vi faktisk bruke alle 3 lagringsrommene der fremme også. Forrige eier hadde lagt sengebunn over alle, så da var det mye plass som ikke kunne brukes. Enkelt og greit det der Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.