Jump to content

Massevis av gratis tegninger til båter!!


Hallaron

Recommended Posts

Og det tyder jo på at Hallaron har for mye fritid :rolleyes:

Hallaron halser Norge (pluss litt av europa), rundt nå for tiden og fritid er noe man drømmer om å ha når man blir pensjonist.:headbang: Skal snart finne tid til å få opp båten og håper at mildværetholder i 14 dg til....

Men det er jo lov til å drømme..... :yesnod:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Har du noen oversikt over hva det har tatt i tid og kroner å bygge den?

Ikke spørr om sånt da :lol:

 

Det har nok tatt betydelig mer tid og kroner enn jeg oprinnelig tenkte.

Ca 30kkr i glassfiber og epoxy, ca 10kkr i materialer og 10kkr i andre dupeditter og tekniske ting.

Pluss motor ti 50kkr. Totalt blir dette 100kkr medregnet motor og alt.

 

Om jeg skal tippe et tidsforbruk, kansje ca 1500-2000 timer......

Redigert av ok67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Totalt blir dette 100kkr medregnet motor og alt.

 

Om jeg skal tippe et tidsforbruk, kansje ca 1500-2000 timer......

Det var færre kroner og flere timer enn jeg hadde tippet. En hobby skal en jo ha, og dersom man ikke regner inn arbeidspenger, synes jeg du har fått valuta for pengene. Når du vet med deg selv at båten er 100% egenprodusert, må det være ekstra morro å være på sjøen. Synes du har fått deg en fin båt, en gang i fremtiden når jeg bare jobber 100% stilling og barna er mer selvgående, kanskje jeg hiver meg på et slikt prosjekt... Må ha meg garasje først da, for døra inn til verkstedet i kjelleren er bare 60 cm bred :wink:

 

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Må ha meg garasje først da, for døra inn til verkstedet i kjelleren er bare 60 cm bred :wink:

 

1/2-geir

 

He he, du minner nå om en kar i Bieheia i Grimstad. For en del år tilbake trengte han en hobby. Han fant ut at han hadde lyst til å bygge ei lita sjekte. Problemet var at han hadde verken garasje eller uthus/låve å stå i.

 

Han fant ut at kjelleren allikevel ikke var til noe nyttig, og rigget seg til der. Han tegnet, og endte opp med ei sjekte rundt 30 fot, + overbygg og hele greia.

 

Den dagen han var ferdig, måtte hele endeveggen (i mur) rives på huset for å få ut denne båten. Litt mer komplekst enn man hadde trodd på forhånd :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...