Carlin Startet 11.Mars.2021 Del på Facebook Startet 11.Mars.2021 (redigert) Har en Tohatsu 70TDLI (Two-stroke Low-Pressure Direct Injection) 2007 modell. Både boring, slaglengde, sylindervolum og max rpm er identisk med Tohatsu 90TDLI. Noen her som kjenner til disse motorene og eventuelt vet om hva som kan gjøre for å bygge om til 90 HK? Tohatsu 70TDLI Boring: 86 Sylinder volum : 72,7 Max turtall: 5000-5500 Sylinder volum 1,267 L 51,5 Kw Tohatsu 90TDLI: Boring: 86 Sylinder volum : 72,7 Max turtall: 5000-5500 Sylinder volum 1,267 L 66,6 Kw Takker for tilbakemeldinger Redigert 11.Mars.2021 av Carlin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Ca samme motorteknologi som Mercury Optimax (Orbital injection). Der kunne man jo omprogrammere en 75 hk til å yte over 100 hk, og 90-hesteren ble 115 hk med små eller ingen fysiske endringer. Muligens samme på Tohatsu, men ikke noe jeg kan svare på her og nå. Hvis man sammenligner delekatalog/liste så vil man jo få en pekepinn på om det kun er software som skiller. Men dette er kanskje diskutert før på et eller annet forum i verden et sted, hvis man googler. Til sist kan det jo være lurt å høre med Lundins Marin i Sverige. Kan ikke huske å ha sett at de har nevnt Tohatsu, men de fleste andre merker kan de jo omprogrammere til høyere ytelse. De er også på facebook ja. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.