Jump to content

Vår ennå? Presenninga av eller på?


paarsand

Recommended Posts

Ser der er fire-fem stykker som har fått av presenningen av båten der hvor jeg har båtplass (Kristiansand). Men været er jo forholdsvis ustabilt på denne tiden,, slik som det alltid er i Mars, så det er ikke det store rushet nede i båthavna. Må nok vente til rundt påsketider før det blir skikkelig liv, hvis ikke været slår seg helt vrang igjen.

Link to post
Share on other sites

Jeg venter på at sola skal få bedre tak på dagtid. Det er mye som kan gjøres ombord før presenningen går. Det luner litt å ha den på, og når sola kommer får jeg bra drivhuseffekt . .

 

Jeg tar alltid med en del utstyr hjem om høsten til vedlikehold. Det må monteres, og så gjenstår oljeskft og bytte av dieslfiltere og diverse annet før presenningen taes ned . . .

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

paarsand skrev On 12.3.2021 at 18.17:

Nå verker det i kroppen. Og jeg har lyst til å ta av presenningen. Noen som kan spå om det kommer noe mer snø i fredrikstad området? 😂😂

 

Snekke med kalesje som neppe bærer den tunge snøen som kom i går. 

 

Skjønner ikke problemet.

Båten vår har ligget ute i hele vinter og kommer det mye snø er det jo bare å måke så kalesjen blir avlastet.

Link to post
Share on other sites

Sitat

 

Skjønner ikke problemet.

Båten vår har ligget ute i hele vinter og kommer det mye snø er det jo bare å måke så kalesjen blir avlastet.

 

 

Det er ikke like enkelt for alle å svippe nedom båthavnen og måke. Jeg har for eksempel 7 mil å kjøre til havnen. Og med de 40 - 50cm med snø som kom her for et par dager side med totalt kaos på veien, tror jeg kalesjen hadde gitt etter før jeg fikk måkt! Så nå forstår du kanskje problemet nie?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

nie skrev 7 minutter siden:

Skjønner ikke problemet.

Båten vår har ligget ute i hele vinter og kommer det mye snø er det jo bare å måke så kalesjen blir avlastet.

 

Da bør du holde nattevakt . . .

 

For noen år siden hadde jeg og mange andre gjort båtene klare til utsetting første dagen etter Påske. Natten før utsetting lavet det ned med tung, våt snø. Neste morgen var det flate kalesjer med bøyde stenger over alt i marinaen . . Det var nettop i Fredrikstad-området . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 10 minutter siden:

Det er ikke like enkelt for alle å svippe nedom båthavnen og måke. Jeg har for eksempel 7 mil å kjøre til havnen. Og med de 40 - 50cm med snø som kom her for et par dager side med totalt kaos på veien, tror jeg kalesjen hadde gitt etter før jeg fikk måkt! Så nå forstår du kanskje problemet nie?

 

Med såpass pålitelige værmeldinger som vi har nå til dags, så vil tunge snøfall varsles på forhånd og da går det isåfall an å gjøre tiltak.

Men klart, hvis man bor langt fra havnen så blir jo det endel av vurderingen🙂

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...