Jump to content

Passform ankerrulle ved bytte fra 15kg Bruce til 15 kg Rocna anker?

willmasta

Recommended Posts

Jeg har seilbåt uten baugspyd. Har i dag et 15 kg Bruce anker som ligger fint med grei klaring til baugen når det er innrullet. Skal bytte til 15 kg Rocna.

Har noen her gjort et rent bytte slik til Rocna (ikke Vulcan), og kan si noe om det vil passe rett inn, eller om spissen på Rocna kan ta borti? Min øyemålsvurdering er at det går bra. Vet jeg kan klippe og lime en kopi, men tenkte jeg skulle slippe det da:)

Er klar over at det finnes delte meninger om anker, så vennligst bruk kortison mot skrivekløen hvis du egentlig bare ønsker å bidra i debatten om hvilket anker jeg eeeeegentlig burde ha;)

Spissen på Rocna er lengre enn Bruce, men om lengedifferansen er større eller mindre enn «grei klaring» er litt vanskelig å gjette. Om du tilfeldigvis har båten i nærheten av Lakseberget kan du alltids låne mitt anker for å prøve.

Euklid skrev 52 minutter siden:

Spissen på Rocna er lengre enn Bruce, men om lengedifferansen er større eller mindre enn «grei klaring» er litt vanskelig å gjette. Om du tilfeldigvis har båten i nærheten av Lakseberget kan du alltids låne mitt anker for å prøve.

Sendt deg pm?