Jump to content

Nytt tak i Flipper 640 HT, hva anbefales?

tom Cognac

Recommended Posts

Taket i min HT-båt henger. Båten er fra 1986. Det er vanlig skrogbekledning som har vært brukt. Jeg har tenkt å rive ned gammel kledning og legge på nytt. Jeg er usikker på hva som gjemmer seg bak nåværende kledning. Jeg tror det er en form for "fyllmasse" fordi ledninger til horn, vinduspussere og lanterne ligger der, - og jeg kan ikke kjenne ledningene. Jeg innbiller meg at å lime på ny kledning med kontaktlim kan bli noe veldig til søl - eller et stort irritasjonsmoment. Så fikk jeg en ide: Hva om jeg lager en pappmal av taket for å sage ut tilsvarende i f.eks huntonitt/kryssfiner og så limer ny kledning til dette. Kan jo da jobbe på et arbeidsbord. For så etterpå å skru plata fast i taket? Noen som har noen meninger om dette? 

16-23-36 tak i ht.jpg

jeg tørker ut på land....!

I min akterkabin er det gjort noe slikt. Men det er det også godt med materiale å skru inn i. Det er type skrogtrekk av skai som er lagt rundt plater som er ca 6-8 mm tykke. Deretter er det skrudd med skruer som i seg selv er relativt dekorative. De har også en skive/ pynteting.  

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 1 minutt siden:

I min akterkabin er det gjort noe slikt. Men det er det også godt med materiale å skru inn i. Det er type skrogtrekk av skai som er lagt rundt plater som er ca 6-8 mm tykke. Deretter er det skrudd med skruer som i seg selv er relativt dekorative. De har også en skive/ pynteting.  

Høres bra ut :thumbsup: Det er noe sånt jeg ser for meg. Jeg får jo sjekket hva som gjemmer seg bak kledningen når jeg river den ut. Jeg er sikker på at jeg ikke kommer rett på glassfiberen, tykkelsen på taket tilsier at det er noe der :smiley: Takker for innspill :thumbsup:

jeg tørker ut på land....!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...