Jump to content

Frakt av Nord West 900


Astor

Recommended Posts

Kjære båtplassmedlemmer!! Nå trenger jeg hjelp fra dere.

 

Hvem kan ta frakt av en Nord West 900 fra Florø til et sted rundt Oslofjorden?

 

Jeg tenker først og fremst på dekkslast. Men andre alternativer finnes sikkert også.

Fant ut at Nor-Cargo er innom både Florø og Drammen. Står ingenting om pris.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Først av alt :flag: Gratulerer med ny båt :flag:

Jeg kan anbefale deg å ta kontakt med Bergen Shipping.Jeg brukte de ifm salg av forrige båt. Sendte da en Fjord 26 AC, fra Haugesund til Trondhjem. Betalte i underkant av 10000,- for transporten. De trengte heller ikke noen kryppe for transporten.

Link to post
Share on other sites

Er ikke dette en glimrende anledning til en høstferie på sjøen da? :wink:

 

Hvis ikke så er kanskje Leca båtene et alternativ, etter hva jeg har forstått fra de som har brukt dem. Vet ikke hvor langt de går, men de leverer jo Leca langs hele kysten så de burde vel ha muligheter til å slippe den av et sted i nærheten av deg...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kjære båtplassmedlemmer!! Nå trenger jeg hjelp fra dere.

 

Hvem kan ta frakt av en Nord West 900 fra Florø til et sted rundt Oslofjorden?

 

Jeg tenker først og fremst på dekkslast. Men andre alternativer finnes sikkert også.

Fant ut at Nor-Cargo er innom både Florø og Drammen. Står ingenting om pris.

Gratulere med ny båt.

 

Jeg tok båt ned fra Ålesund, jeg ble anbefalt å ta direkte kontakt med skipperen på en av disse kystbåtene. (Det ble ikke aktuelt for meg)

Link to post
Share on other sites

Ta kontakt med fraktebåten Sulevær. Avtalte med disse da eg skulle kjøpe båtformene fra Bergen. Prisen var da 5000,- pr båt. Vet ikke om de går helt ned til Oslofjorden, men ville nok tatt en telefon.

 

Er det noe alternativ med lastebil? Vet om en som Fraktet en halco 26 fra Florø til Oslo. Denne frakten kostet 9000.- for et par år siden.

 

Selskapet heter Olav Thenden transport

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt.

 

Jeg ville kjørt båten til Stavanger og tatt frakt derfra til Kr.sand og kjørt resten. Jeg kjørte båten min fra Moss til Bergen i februar 18 timer effektiv kjøring. Det var en kjempe tur.

 

:flag:

Det hadde jeg gjerne gjort, men jeg jobber 5 dager i uken. Så det går ikke.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Fant ut at Nor-Cargo er innom både Florø og Drammen. Står ingenting om pris.

Nor Cargo sin nettsider er det vitterlig ein link til prisberegning for forskjellige typer last. Kan ikkje gi deg eit estimat da eg ikkje har vitale mål på 900en, men se innom sjølv så finner du nok ut av det :smiley: Og forresten, gratulerer med ny båt :flag:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Nor Cargo sin nettsider er det vitterlig ein link til prisberegning for forskjellige typer last. Kan ikkje gi deg eit estimat da eg ikkje har vitale mål på 900en, men se innom sjølv så finner du nok ut av det :smiley: Og forresten, gratulerer med ny båt :flag:

Den fraktberegninga er ca ubrukelig..

 

Men ut fra følgende data (som sikkert ikke stemmer helt)

Lengde: 9,5m

Høyde: 5m

Bredde: 3,5m

Vekt: 4tonn

 

Får man en pris på ca 107820,- (etter system lokalt hos NC, som ikke jeg og du kan se i..)

Men den prisen får man vel greit 70-80% rabatt på i følge en kompis i Nor-Cargo.. (han er ikke selger)

 

Grunnen til den høye prisen er volumet, da beregnes det visst som 55,5 tonn!

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer Astor med ny skute.

Frakt har du fått en del tips om ser jeg. Er ikke sikker på hvor florø er jeg, men jeg betalte 8000,- i frakt Sandnes/Holmestrand (på Bil). Vet ikke om det kan sammenlignes?

Er båten bredere enn 3 mtr MÅ du også ha følgebil!!

Jeg betalte 12.000 eks.mva med bil fra Ålesund til Stathelle for 3 år siden (uten følgebil)

Bakgrunnen for den "rimelige" :confused: frakta var at denne semitraileren skulle gå tom til Oslo.

Link to post
Share on other sites

Er ikke dette en glimrende anledning til en høstferie på sjøen da? :wink:

 

Gratulerer med ny og ordentlig båt, Astor!!

 

 

Som Index sier, nå har du anledningen til å lærebåten å kjenne straks og med en gang. Ta den sjøveien. Jeg stiller frivillig som mannskap!!

Redigert av Astor (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Du hadde vært velkommen som mannskap min gode venn. Men, som den travle mann jeg er så har jeg kun langhelgen til disp. Og først må jeg bestemme meg. Skal sammenligne Balticen mot NW. BEG s innlegg var en tankevekker. Det var jo NW jeg ville ha. Skal titte på begge og deretter ta en avgjørelse.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

No problem, Astor. Jeg kan få med meg Losbåtsjåføren, hente båten og møte deg i Stavanger for sjarmøretappen. Alt kan ordnes, vet De!!

 

Intet er som å få tatt et ordentlig "shake-down cruise" med en gang du får båten. Da lærr du den å kjenne og finer ut av ting, feil, mangler og annet med en gang heller enn å ha overraskelser dukkende opp stadig vekk.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

No problem, Astor. Jeg kan få med meg Losbåtsjåføren, hente båten og møte deg i Stavanger for sjarmøretappen. Alt kan ordnes, vet De!!

 

Intet er som å få tatt et ordentlig "shake-down cruise" med en gang du får båten. Da lærr du den å kjenne og finer ut av ting, feil, mangler og annet med en gang heller enn å ha overraskelser dukkende opp stadig vekk.

 

Noterer dette bak øret. Det er dette som sjarmerer BP.no! :sailing:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Heyyyyy!!!!!

 

Worse mønstrer selvsagt på for HELE turen. Ingen pinglefakter her i gården!! Dessuten må man jo for sådan en seilas ha minst en og helst to offentlig autoriserte og kompetente skippere til å beørge navigasjonen.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Fraktet min Marex Friendship med Norcargo fra Bjørnefjorden til Kristiansand, mener det kom på ca. 15.000 i 1999. Det var i september, nå snakker vi gjerne november og jeg ville nok vært noe tilbakeholden med å legge ut på en slik tur med ny(gammel) ukjent båt, der man har et visst tidspress på seg pga jobb osv. det var også grunnen til at jeg valgte å få skuta transportert hjem den gangen.

Men blir det seilas så er dere hjertelig velkommen til å sove ut ved brygga mi når dere passerer Kristiansand. Fasilitetene er stort sett kun vann og strøm, båthuset er ikke innredet ennå. Kan anbefale

bunkring på Flekkerøya.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke bare si i fra da så stiller jeg veit du .Batterivannet kan jo også ta med ,kan jo være godt å ha når ankeret er kastet og vinden uler .

Astor bare si fra du så skal nok det meste ordne seg , kan bli med hele veien jeg også stiller det sikkert opp medlemmer som mannskap på etappene nedover . Hadde jo vært litt av en tur det .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...