Jump to content

Behandling av antisklimønster på dekk?

Lazyjack

Recommended Posts

Dette har nok vært diskutert før men jeg vil gjerne vite hva andre gjør for å holde mønsteret rent uten at det blir glatt. Båten er en Bavaria 39 CR. 

Jeg opplever at skitten setter seg fort og godt og vurderer å polere/vokse. 

Så hva gjør folk og hvordan (polish, voks, redskap.... ) 

Edited by Lazyjack (see edit history)

På antiskli vasker jeg med Washking skumvask, og bruker oppvaskbørste på kryss og tvers. Samt vokser etterpå med våtvoks. 

Våtvoks må IKKE brukes på steder der man går og det ikke er antiskli. Det blir spinnglatt når det regner. Men på antiskli fungerer det fint.

På steder uten antiskli vokser jeg rett og slett ikke. Blir for glatt i regnvær eller når det legger seg mye dugg om natten.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Så nå får du brukt din roterende dyse som du allerede har til din AVA! Jeg har også brukt drill påsatt børste, funker det også og med en såpe beregnet til formålet, antisklimønsteret i båt. 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Mouche skrev for 1 time siden:

Så nå får du brukt din roterende dyse som du allerede har til din AVA! Jeg har også brukt drill påsatt børste, funker det også og med en såpe beregnet til formålet, antisklimønsteret i båt. 

?