teia Startet 15.Mars.2021 Del på Facebook Startet 15.Mars.2021 Hei. Som kjent ligger denne båten litt skjevt i vannet av og til. Lurte på om noen har erfaringer med smart flaps eller andre typer flaps?? og om de virker på skjevheten i båten?? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 15.Mars.2021 Del på Facebook Svart 15.Mars.2021 Har ikke erfaring med flaps på min, men feil ved trimming av motor legger den seg kraftig over til siden. Gjelder vel helst med motoren for langt inn. Om du har kontroll på dette, kan nok flaps være greit å sjekke ut. Sitér dette innlegget Link to post
teia Svart 25.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Ja merker og at de er forskjell når du tilter motor,kan og hjelpe og justere på fart. Men hadde vert greit å sluppet å passe på disse tingene. Så håpte kanskje flaps hadde gjort ting enklere.. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 25.Mars.2021 Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Jeg forstår det. Samtidig så er nok trimming av motor en av de tingene som følger med. Tviler på at flaps gjør at trim av motor ikke betyr noe. Flaps gir økt bæring bak, og hvis motoren er trimmet for langt inn, så er det baugen som skal opp. Det løser ikke flaps, men kanskje det hjelper litt sideveis. Har kun erfaring med flaps fra større halvplaner. Der var regulering av flaps viktig for å få båten til å gå rett, men den båten er ikke sammenlignbar. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 25.Mars.2021 Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Jeg hadde en Bella 560 HT som jeg første sesong brukte uten flaps, det var ganske håpløst. Monterte deretter flaps og det ble som å ha ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.