Som Svart 3.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2006 Lokket låser i øvre posisjon, men det er vel logoen på lokket som her bestemmer hva som er rett og gal vei Kan ikke stå oppned :nono: Forøvrig en meget bra pumpe, har en slik på septikken. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2006 Trophy skrev: Noen bemerkninger Vurderer å snu lokket, men min første tanke var at det ville være enklere å pumpe når lokket vendte nedover Mener det er ett krav at håndtaket til pumpen skal være festet med lenke slik at den ikke forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 3.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2006 Bayliner 3258 1996 skrev: Mener det er ett krav at håndtaket til pumpen skal være festet med lenke slik at den ikke forsvinner. Det er meningen at jeg skal lage en lenke og det blir vel til at jeg snur lokket. Har heller ikke koblet utløpet, men det skal kobles sammen med utløpet til den elektriske pumpa med et y-rør. Ser at det ser litt skjevt ut på bildet, men det må være pga bildevinkelen for jeg brukte vater Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2006 Trophy skrev: for jeg brukte vater Hehe, du må ikke si sånt høyt Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 3.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2006 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Brumle Svart 5.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2006 Trophy skrev: Har heller ikke koblet utløpet, men det skal kobles sammen med utløpet til den elektriske pumpa med et y-rør. Da må du vel ha en tilbakeslagsventil på den elektriske pumpen, ellers tror jeg du pumper deler av vannet tilbake i båten. På den manuelle sitter det nok en slik ventil, så den veien er det nok ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 5.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2006 Slangen fra el pumpen en vannlås (sirkel på slangen). Håndpumpen blir koblet inn mellom denne og utløp. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Laholm Svart 5.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2006 Bare et lite tips om pumpehåndtaket: Jeg lå ved Bryggen i Bergen noen netter. En morgen oppdaget jeg at pumpehåndtaket var vekk. Sannsynligvis var det en av byens verdensmestre som hadde imponert sine venner med hvor raskt han kunne få det løst, og hvor langt han kunne kaste det (hvis det da ikke hadde sammenheng med det som sto i avisen noen dager senere, om han som var blitt skadet da kameraten slo ham i hodet med et metallrør...) Nå oppbevares pumpehåndtaket innendørs, lett å få tak i når man har nøkkel, litt vanskeligere når man ikke har det. Ekstra pumpehåndtak oppbevares i skott på akterdekket. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Trophy Svart 23.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Da har jeg støpt ferdig døråpningen. Underst er finerplater til forskaling som jeg festet med sparkel. Deretter støpte jeg 4-5 lag med flettet glassfibermatte og så et nytt lag med finerplater som jeg skrudde fast i glassfibermatte og underste finerlag. Så et nytt lag med glassfiber. Ca 2 cm tjukt til sammen. Håper det holder Sparklingen og lakkingen tror jeg at jeg setter bort til en spesialist så jeg er garantert å få et godt resultat legger ved et bilde Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Nå begynner det å bli bedre Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 30.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 Da er båten sjøsatt og sånn ser det forløbige resultatet ut i hekken Best resultat over fenderlista. Må flikke med litt blåfarge på stripa. Lurer litt på å montere lister. Hva tror dere ??????????? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Skal du ha dør? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 (redigert) Dette ble jo vakkert. Om finishen er fin og du ikke har noe du må skjule så ville ikke jeg ha montert lister. Redigert 1.Mai.2006 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 1.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Bayliner 3258 1996 skrev: Skal du ha dør?Bør vel ha dør for ikke å få ubudne gjester( ender, mink o. l.) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Jon-Kåre Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Hvordan endte dette da Trophy. eller er ikke slutt resultatet klart enda Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Blosten Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Hei! Interessant lenke om hekkport, og registrerer at du trøblet litt med henglser, men har du vurdert å hengsle i nerkant og felle døra ut og ned - som med litt modifikasjoner kunne fungere som ekstra trappetrinn...? Bare en tanke.... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 5.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Båten er på andre hender. Ikke blitt noe dør forløbig. Blir mest sannsynlig en tynn dør på innsiden, hengslet innover som på nyere Baylinere. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Da er jeg på plass i Ålesund, er du ute og kjører båt? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Blosten skrev: Hei! Interessant lenke om hekkport, og registrerer at du trøblet litt med henglser, men har du vurdert å hengsle i nerkant og felle døra ut og ned - som med litt modifikasjoner kunne fungere som ekstra trappetrinn...? Bare en tanke.... Tenker at jeg skal ha dør i hekken jeg og. er det noen som har noen tanker rundt denne varianten. Ser da for meg at det må brukes enslags demper/luke åpner. Har tykkelse på 175mm + kledning som måtte komme ¨på innsiden Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.