Jump to content

Skjære ut dør i hekken

Trophy

Recommended Posts

Mener det er ett krav at håndtaket til pumpen skal være festet med lenke slik at den ikke forsvinner.

Det er meningen at jeg skal lage en lenke og det blir vel

til at jeg snur lokket. Har heller ikke koblet utløpet, men det skal kobles sammen med utløpet til den elektriske pumpa med et y-rør.

Ser at det ser litt skjevt ut på bildet, men det må være pga bildevinkelen for jeg brukte vater :confused::blush:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Har heller ikke koblet utløpet, men det skal kobles sammen med utløpet til den elektriske pumpa med et y-rør.

Da må du vel ha en tilbakeslagsventil på den elektriske pumpen, ellers tror jeg du pumper deler av vannet tilbake i båten. På den manuelle sitter det nok en slik ventil, så den veien er det nok ikke noe problem.

Bare et lite tips om pumpehåndtaket: Jeg lå ved Bryggen i Bergen noen netter. En morgen oppdaget jeg at pumpehåndtaket var vekk. Sannsynligvis var det en av byens verdensmestre som hadde imponert sine venner med hvor raskt han kunne få det løst, og hvor langt han kunne kaste det (hvis det da ikke hadde sammenheng med det som sto i avisen noen dager senere, om han som var blitt skadet da kameraten slo ham i hodet med et metallrør...)

Nå oppbevares pumpehåndtaket innendørs, lett å få tak i når man har nøkkel, litt vanskeligere når man ikke har det. Ekstra pumpehåndtak oppbevares i skott på akterdekket.

Laholm

• 2 måneder senere...

Da har jeg støpt ferdig døråpningen. Underst er finerplater til forskaling som jeg festet med sparkel. Deretter støpte jeg 4-5 lag med flettet glassfibermatte og så et nytt lag med finerplater som jeg skrudde fast i glassfibermatte og underste finerlag. Så et nytt lag med glassfiber. Ca 2 cm tjukt til sammen. Håper det holder :blush: Sparklingen og lakkingen tror jeg at jeg setter bort til en spesialist så jeg er garantert å få et godt resultat :rolleyes:

legger ved et bilde

Bilde

Maxum 4100 scb, Chenette III

• 5 måneder senere...

Hvordan endte dette da Trophy. eller er ikke slutt resultatet klart enda

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei!

Interessant lenke om hekkport, og registrerer at du trøblet litt med henglser, men har du vurdert å hengsle i nerkant og felle døra ut og ned - som med litt modifikasjoner kunne fungere som ekstra trappetrinn...? Bare en tanke....

Tenker at jeg skal ha dør i hekken jeg og. er det noen som har noen tanker rundt denne varianten. Ser da for meg at det må brukes enslags demper/luke åpner. Har tykkelse på 175mm + kledning som måtte komme ¨på innsiden

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...