Jump to content

Ankerdavit - har noen erfaringer med "Ankerrulle 316, maks 20 kg" - Ankerløfter

bungum

Recommended Posts

Jeg har sett på mange ankerdaviter i det siste. Jeg trenger en grei metode for å få løftet hekkanker ut fra båten. Hanse 370.  Samtlige ankerdaviter er for smale i festet mener jeg.  Det ser spinkelt ut hvis det blir sidedrag. Dessuten blir mange av dem for korte til å få heist helt opp. De finnes i mange former og fasonger fra kr 1300 til 7500 (Engbo).  

Men jeg har funnet en! Den heter Ankerrulle 316,maks 20 kg, på Nettbåt.  https://webshop.nettbaat.no/products/ankerrulle-316-maks-20-kg

Ankerrulle 316, maks 20 kg

Den er ca 70 cm lang, og har en monteringsflate med bredde 200 mm. Det virker veldig bra.  Men er godset sterkt nok til å tåle momentet? Noen erfaringer?

Også veldig fint med tips om montering. Aldri gjort slikt før.

Her er et eksempel på montering: Her montert med ankervinsj innvendig.  På skrå hekk. Min hekk er rett. Lengden på daviten er nødvendig for å få alt tett inntil hekken.  

image.png.4a7bf49a6072303e99c050956979c754.png

Redigert av bungum (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...