Jump to content

rpu mini 2 hydraulikkpumpe, dreieretning?

kesa

Recommended Posts

takker for svar,har ikke bilde akurat no, dette er robertson rpu mini 2, den har 2 magnetventiler,og den kjører kontinuerlig ved start. er usikker på om den gir trykk samme va slags veg den går

takker så mye. Denne pumpa har 2 gule ledninger ,som er koblett sammen med 2 blå ledninger som går på børstene, det er det eneste som kommer ut av motoren, pumpa går som ett skudd,men klarer ikke snu ganga på pumpa, det lurer på er om det spiller noe rolle va veg den går.Dei 2 nevnte gule er festet der som ankeret går inn i

takker så mye. Denne pumpa har 2 gule ledninger ,som er koblett sammen med 2 blå ledninger som går på børstene, det er det eneste som kommer ut av motoren, pumpa går som ett skudd,men klarer ikke snu ganga på pumpa, det lurer på er om det spiller noe rolle va veg den går.Dei 2 nevnte gule er festet der som ankeret går inn i

Ta det på en litt annen måte: Kommer det en rød ledning ut av pumpa, så skal den på batteri plusspol. En sort eller blå skal på minus. Da går pumpen den veien den er beregnet på å gå. Resten av kabelherva er for å kjøre ventilene. Regner jeg med.

takker for svar. dette er kompliserte greier, ut av pumpa kommer det fra 12v motor, 2 blå 2 gule. Dei 2 blå går til versinn børste. dei 2 gule går in i viklinger på motoren, så er en gul, og en blå koblett sammen, en gul og blå koblet sammen. Så er det en ledning fra + og en fra - som er koblett sammen med dei 2 nevnte tidligere, Samme va snur rundt på ledning, går motoren kunn en veg, etter som eg forstår, skall motoren gå motsatt veg når snur ledning fra + til minus, Den som klarer denne nøtta er god, snakket med robertson, dei forstår ingen ting. Er spent om noen har ett godt forslag

tHei bårdp.takker for info,kan du fortelle meg va en magnetisert motor er, skall eg berre la motoren gå slik den gjør.har sett samme motor pumpe, den går motsatt veg.Tenker da på om får trykk slik att båten styrer, er helt grønn på dette, hører fra deg