Stjernen ! Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 Hei. Har byttet kalesje men den er litt trang og få kneppet på. Tenkte jeg skulle korte inn 5mm på vær side.Men hvordan er disse endestykkene festet i stangen ? Er di bare presset inn ? Quote Link to post
Guest knerten67 Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 Prøv men våt kalesje først før du kapper noe. Quote Link to post
Stjernen ! Posted March 18, 2021 Author Share Posted March 18, 2021 Har prøvd,dette er sesong 2 med denne kalesjen.Båten ligger nå med vinterkalesje,men begge kalesjene er trange og få kneppet på.Er vel egentlig den bakerste knappen på vær side som er trang. Så vil gjerne korte inn litt så ikke den nye kalesjen revner,slik den gamle gjorde. Det blir veldig spenn over bøylen i hjørnene bak. Det rart kalesjene krymper så mye ved og ha den hjemme noen mnd. Quote Link to post
Andora Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 Der hvor du ser"merket" på stangen må du Borre med et passende borr for å få vekk kjørnermerket som holder enden på plass, da kan du ta ut enden, så sant den ikke er irret fast også. Quote Link to post
Stjernen ! Posted March 18, 2021 Author Share Posted March 18, 2021 Takk lurte på om det var brukt den løsningen. Da kan jeg jo stanse den på nytt etter jeg har kappet litt. Er det ett lite søkk i endestykke da ? Quote Link to post
Big Horn Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 I noen endestykker er det en rille, i andre ikke og da løsner det ofte utilsiktet når man minst venter det. Men du kan uansett altid lage en forsenkning med et lite borr eller sette den i deriemaskinen og lege et spor så det blir lettere å treffe riktig med kjørningen. Quote Link to post
Recommended Posts