NHagen Startet 20.Mars.2021 Del på Facebook Startet 20.Mars.2021 Jeg skal koble sammen smartcraft og NMEA2000 for å få motordata på garmin kartplotter. Jeg har kjøpt smartcraft NMEA2000 gateway. Det jeg lurer på er om jeg må ha strømforsyning 12v og endemotstander på nmea2000 nettverket når det eneste som skal kobles til nettverket er kartplotteren? Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Hei mulig du finner noe info her Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 NMEA nettverk må ha endemotstand - i begge ender, og må ha tilført spenning. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
HansH Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 @NHagenDu må ha et NMEA2000 backbone med strømforsyning inn. Kobling mot Smartcraft via adapter blir da som en dropkabel fra et t-stykke eller et annet koblingssyykke med f eks 3 uttak. I enden av backbone må du alltid ha et standard endestykke/ motstand. Dette er standardoppsett for NMEA2000. Alltid backbone med strømtilførsel og endestykke og uttak fra dette som dropkabler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.