Rookie_332 Startet 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2021 Hva er det dere smører kalesje glidelåsen med så de glir lettere ? Sitér dette innlegget Link to post
Koffie Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 God old stearin er en mulighet, men jeg skulle bruke lit silikonspray eller teflonspray. Det enkelst er å sprøyte noe i en klut og smøre glidelåsen med denne klut. Når du sprøyte rett på glidelås finnes du silikon overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 20.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Koffie skrev 29 minutter siden: God old stearin er en mulighet, men jeg skulle bruke lit silikonspray eller teflonspray. Det enkelst er å sprøyte noe i en klut og smøre glidelåsen med denne klut. Når du sprøyte rett på glidelås finnes du silikon overalt. Ah ok ja tenkte på silikon men som du sier blir overalt hvis du sprayer på ? kanskje spraye på en klut og gni det over glidelåsen ? Sitér dette innlegget Link to post
Koffie Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Yep det er hva jeg prøvte å skrive Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Vaselinolje bruker jeg. Fungerer fint. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 20.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Koffie skrev 6 minutter siden: Yep det er hva jeg prøvte å skrive Ahha ? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Kan også handle en liten klump i dykkerbutikkene som brukes på glidelåsene på tørrdrakta. Men det er kanskje bare vanlig stearin i den klumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 nordan family 27 skrev 7 minutter siden: Kan også handle en liten klump i dykkerbutikkene som brukes på glidelåsene på tørrdrakta. Men det er kanskje bare vanlig stearin i den klumpen. Det er bivoks. Man får det ofte billigere hos Jernia, Byggmakker osv. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Rookie_332 skrev for 1 time siden: Ah ok ja tenkte på silikon men som du sier blir overalt hvis du sprayer på ? kanskje spraye på en klut og gni det over glidelåsen ? Hva med en silikonstift som man bruker på gummien på bilen, vinduer og dører for at disse ikke skal fryse fast på vinteren? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mix Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 https://www.maritim.no/starbrite-snap-zipper-lub Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 20.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Mix skrev 43 minutter siden: https://www.maritim.no/starbrite-snap-zipper-lub Nice ?? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Kalesjemakeren jeg bruker sverger til vanlig stearin. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Alternativt hvis man ikke vil ha så mye fett og klin fra stearin eller silicon, drar man bare over med en tømrerblyant. Grafitt blir fort glemt men er et utmerket tørt smøremiddel. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lars H. Svart 20.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2021 Å gni over med en lysestump gir null klin. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rookie_332 Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Ok takk for svar ser ut som sterin og silikon er greia takk ?? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Om man har det travelt Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 (redigert) Lars H. skrev for 6 timer siden: Å gni over med en lysestump gir null klin. Vi brukte en lysestump på glidelåsene på overlevingsdraktene i Nordsjøen. Redigert 21.Mars.2021 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Jeg har brukt Lypsyl. Smører godt og kan kjøpes over alt. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 21.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Jeg bruker stearin eller silikon spray... Begge deler like bra... Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Fant liten tube med silikon fra Biltema i garasjen bare bruke den på glidelåsen da ? ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.