MB_INA Startet 20.Mars.2021 Del på Facebook Startet 20.Mars.2021 Hei. Jeg er en litt over middels båtinteressert 16 åring med en Hanto 24 som jeg koser meg masse med. Jeg har i det siste fått veldig sansen for Gocat 13. Denne er muligens markedsført både som Hydrolift Gocat og Gozzi Gocat. Er det noen som kjenner til om disse formene fremdeles eksisterer, og hvor de eventuelt er? Er i tilfelle veldig takknemlig for tips. Har vært i kontakt med Hydrolift som videresendte meg til Cormate, men dessverre uten resultat hos noen av de. MB_Noora Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 21.Mars.2021 Del på Facebook Svart 21.Mars.2021 (redigert) Grunnen til at hydrolift sendte deg til cormate var at det var Egil Ranvig som dreiv hydrolift på den tiden som denne blei utvikla, men det som er problemet er at det var gozzi sitt prosjekt dette. Det blei aldri noe suksess. Formene blei vel solgt til sverige for endel år siden og gjenoppliva som kar marine 4.3, ser ut som en fæl båt å kjøre, med mindre man setter på en 70hk og får den ut av vannet. Katamaraner som ikke har nok hk til å fly på luftputa i tunellen er fæle greier å kjøre. Kun en showoff greie hvis det er liten motor på den Hvis målet er fart, så er winrace/seaflyer med 25-30hk absolutt noe som anbefales. Gå på YouTube og søk på t400 eller gt30 så kommer det masse filmer fra løp Disse kjører i ring rundt en kar marine, med like stor motor. 50knop med 30hk Redigert 21.Mars.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tyggen Svart 21.Mars.2021 Del på Facebook Svart 21.Mars.2021 (redigert) Ser ut som at du kan bestille båten her: kar-marine Ellers kan du jo bygge deg en Tunnel Mite: Tunnel Mite Eller en Tunnel King: Tunnel King Redigert 21.Mars.2021 av Tyggen (see edit history) Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
MB_INA Svart 25.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Eika skrev On 21.3.2021 at 17.48: Grunnen til at hydrolift sendte deg til cormate var at det var Egil Ranvig som dreiv hydrolift på den tiden som denne blei utvikla, men det som er problemet er at det var gozzi sitt prosjekt dette. Det blei aldri noe suksess. Formene blei vel solgt til sverige for endel år siden og gjenoppliva som kar marine 4.3, ser ut som en fæl båt å kjøre, med mindre man setter på en 70hk og får den ut av vannet. Katamaraner som ikke har nok hk til å fly på luftputa i tunellen er fæle greier å kjøre. Kun en showoff greie hvis det er liten motor på den Hvis målet er fart, så er winrace/seaflyer med 25-30hk absolutt noe som anbefales. Gå på YouTube og søk på t400 eller gt30 så kommer det masse filmer fra løp Disse kjører i ring rundt en kar marine, med like stor motor. 50knop med 30hk Hei. Takk for svar. Har prøvd å kontakte Kar-marine på vegne av denne katamaranen, men har ikke fått noe svar enda. Takk for tipset!👍🏻 Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 25.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Tyggen skrev On 21.3.2021 at 18.20: Ser ut som at du kan bestille båten her: kar-marine Ellers kan du jo bygge deg en Tunnel Mite: Tunnel Mite Eller en Tunnel King: Tunnel King Hei. Takk for svar og takk for tips om bygging av tunnel👍🏻 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Mars.2021 Del på Facebook Svart 25.Mars.2021 Med mindre du skal ha stor motor og satser på 60knop+, så ville jeg heller satsa på noe annet. Men noe annet ville jeg satsa på uansett, de er rett og slett for små. Kjipt når winrace gutta med 25tohatsu kommer forbi deg selv om du har en 50hk bakpå Hvis du absolutt vil ha catte, hvorfor ikke kjøpe en argo17 eller en procat 18? Da kan du få skikkelig fart i sakene i tilegg til at det tåler endel sjø. Jeg har selv ett par catter nå og har hatt flere opp igjennom årene, har prøvekjørt endel forskjellige catter og jeg ville aldri hatt noe som var mindre enn argo17, som forøvrig er en perfekt flyvemaskin. Men hvis ikke du har hatt catte tideligere, så ville jeg heller satsa på en vbunner en stund sånn at du får litt feeling på løft, åssen du skal ta bølger osv, det er fort gjort å nosedive eller rulle rundt hvis man ikke vet hva man driver med eller satser hardt. Beecraft 16 er jo en meget morsom liten sak som går godt med små motorer også, dalla pieta også er en morsom liten sak, selv om utseende er noe kun en mor kan like Jeg prøver bare og komme med gode råd Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 27.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 Eika skrev On 25.3.2021 at 23.51: Med mindre du skal ha stor motor og satser på 60knop+, så ville jeg heller satsa på noe annet. Men noe annet ville jeg satsa på uansett, de er rett og slett for små. Kjipt når winrace gutta med 25tohatsu kommer forbi deg selv om du har en 50hk bakpå Hvis du absolutt vil ha catte, hvorfor ikke kjøpe en argo17 eller en procat 18? Da kan du få skikkelig fart i sakene i tilegg til at det tåler endel sjø. Jeg har selv ett par catter nå og har hatt flere opp igjennom årene, har prøvekjørt endel forskjellige catter og jeg ville aldri hatt noe som var mindre enn argo17, som forøvrig er en perfekt flyvemaskin. Men hvis ikke du har hatt catte tideligere, så ville jeg heller satsa på en vbunner en stund sånn at du får litt feeling på løft, åssen du skal ta bølger osv, det er fort gjort å nosedive eller rulle rundt hvis man ikke vet hva man driver med eller satser hardt. Beecraft 16 er jo en meget morsom liten sak som går godt med små motorer også, dalla pieta også er en morsom liten sak, selv om utseende er noe kun en mor kan like Jeg prøver bare og komme med gode råd Takk for svar og takk for tips. Grunnen til at jeg har lyst på katamaran er vel fordi jeg har lyst på en show-off båt. Noen kamerater og jeg synes catter er kulere enn v-bunner, selvom det kanskje ikke går like fort eller like bra i sjøen som v-bunner. Jeg takker ihvertfall veldig for svar og råd, og jeg skal se litt på Argo 17 eller Procat 18. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 https://baatplassen.no/i/topic/59846-tullete-båtkjøring-i-kragerø-indre-havnebasseng/ Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 MB_Noora skrev for 8 timer siden: Takk for svar og takk for tips. Grunnen til at jeg har lyst på katamaran er vel fordi jeg har lyst på en show-off båt. Noen kamerater og jeg synes catter er kulere enn v-bunner, selvom det kanskje ikke går like fort eller like bra i sjøen som v-bunner. Jeg takker ihvertfall veldig for svar og råd, og jeg skal se litt på Argo 17 eller Procat 18. Catte med skikkelig motor går mye fortere enn vbunner, men en catte som ikke hsr nok motor er bare fæle greier og idiotisk. Har selv vært ute å kjørt catte idag Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Eika skrev On 27.3.2021 at 18.32: Catte med skikkelig motor går mye fortere enn vbunner, men en catte som ikke hsr nok motor er bare fæle greier og idiotisk. Har selv vært ute å kjørt catte idag Det er nødvendig med stor og kraftig motor ja, men begynner å tvile litt på catte allikevel. Har hørt litt rundt med bekjente som sier at catte går helt utrolig fint på flatt vann, og den tar svingene som en drøm, men så fort det kommer litt sjø er den helt umulig å kjøre fort med. Takk for alle tips hittil!😀 Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 John Rambo skrev On 27.3.2021 at 12.16: https://baatplassen.no/i/topic/59846-tullete-båtkjøring-i-kragerø-indre-havnebasseng/ 😀👍🏻 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 MB_Noora skrev 17 minutter siden: Det er nødvendig med stor og kraftig motor ja, men begynner å tvile litt på catte allikevel. Har hørt litt rundt med bekjente som sier at catte går helt utrolig fint på flatt vann, og den tar svingene som en drøm, men så fort det kommer litt sjø er den helt umulig å kjøre fort med. Takk for alle tips hittil!😀 Kan kjøre fort i god sjø med catte, men da må man ha en båt med en viss størrelse og ikke minst baller av stål. Men jeg vil virkelig ikke anbefale catte som første speedbåt, skal ikke mye til for å rulle i en sving. Jeg har heldigvis ikke rulla ennå, men har noen nesten opplevelser Sitér dette innlegget Link to post
Tyggen Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 (redigert) Ja konklusjonen er helt klart at dersom du gjør en roll så gjør den ihvertfall hele veien rundt. Det er så inderlig kjedelig å brekke nakken, gjør det vanskelig å svømme også... Redigert 31.Mars.2021 av Tyggen (see edit history) Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
MB_INA Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Tyggen skrev for 11 timer siden: Ja konklusjonen er helt klart at dersom du gjør en roll så gjør den ihvertfall hele veien rundt. Det er så inderlig kjedelig å brekke nakken, gjør det vanskelig å svømme også... Ser både morsomt og farlig ut ja. All den flaten som er på en catte hjelper jo veldig til med å dytte båten hele veien rundt dersom man skulle ha vært så uheldig at det skjedde. Så høye hastigheter som det på videoen kommer jeg til å lengte lenge etter, spesielt i en 13 fots catte som ikke er optimalt bygd. Takk for svar👍🏻😀 Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Eika skrev On 30.3.2021 at 11.05: Kan kjøre fort i god sjø med catte, men da må man ha en båt med en viss størrelse og ikke minst baller av stål. Men jeg vil virkelig ikke anbefale catte som første speedbåt, skal ikke mye til for å rulle i en sving. Jeg har heldigvis ikke rulla ennå, men har noen nesten opplevelser Det er nok mulig å kjøre i mye sjø i høy fart, men sjansen for at det skjer noe ille er selvfølgelig mye større enn i en v-bunn, det er jeg inneforstått med. Jeg sikter ikke etter store skader på verken person(er) eller båt(er). I og med at båten kun er 13 fot så er jeg mer på utkikk etter en kul ungdomsbåt som ihvertfall kan holde følge med kameratene mine i RIBer og lignende. Jeg har en RIB jeg og, men jeg er gått litt lei av det. Det verken ser eller er like kult som glassfiberbåter i samme størrelsen. Har sett mye på v-bunner, men har falt veldig for catter. Vet ikke hvorfor, men det er nå sånn. Uansett så setter jeg stor pris på svar og råd😀👍🏻 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 Hvis målet ditt er å kjøre ifra rib gutta, hadde jeg gått for en winrace. Da kan du kjøre i ring rundt de Da får du skikkelig speedbåt feeling også, må ratte som en gal, må tenke på løft, lærer åssen du skal ta bølger når det bare er 10cm båt i vannet, lærer å kjøre med fotgass og begge hender på rattet, noe som vil gjøre deg klar for skikkelige båter når du blir litt eldre :) Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 2.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2021 (redigert) Eika skrev for 21 timer siden: Hvis målet ditt er å kjøre ifra rib gutta, hadde jeg gått for en winrace. Da kan du kjøre i ring rundt de Da får du skikkelig speedbåt feeling også, må ratte som en gal, må tenke på løft, lærer åssen du skal ta bølger når det bare er 10cm båt i vannet, lærer å kjøre med fotgass og begge hender på rattet, noe som vil gjøre deg klar for skikkelige båter når du blir litt eldre :) Har sett mye på Winrace båter og jeg syns de er utrolig tøffe. Ulempen med winrace er at det bare er ett sete, og jeg kunne hjerne tenkt meg å ha med noen flere. Ihvertfall én til. Takk for svar😀 Redigert 2.April.2021 av MB_Noora (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tyggen Svart 3.April.2021 Del på Facebook Svart 3.April.2021 Hvis drømmen din er en katamaran så kan jeg ihvertfall si at uansett om du lar deg overtale til et klokere valg, så vil ikke den drømmen forsvinne - den vil alltid gnuge i bakhodet ditt inntil du skaffer deg en og gjør de erfaringene selv. Spørsmålet da er om du er i stand til å tenke langsiktig og kanskje med det få en bedre start på dagen enn om du hopper rett i vannet med hode først. Du vil ikke angre på å følge drømmen din, og man blir jo ikke klok før man blir gammel... Sitér dette innlegget Stor i kjeften, god på bunnen. Link to post
MB_INA Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 Tyggen skrev for 22 timer siden: Hvis drømmen din er en katamaran så kan jeg ihvertfall si at uansett om du lar deg overtale til et klokere valg, så vil ikke den drømmen forsvinne - den vil alltid gnuge i bakhodet ditt inntil du skaffer deg en og gjør de erfaringene selv. Spørsmålet da er om du er i stand til å tenke langsiktig og kanskje med det få en bedre start på dagen enn om du hopper rett i vannet med hode først. Du vil ikke angre på å følge drømmen din, og man blir jo ikke klok før man blir gammel... Den drømmen kommer nok alltid til å ligge i bakhodet, ja. Har hatt lyst på en cat ganske lenge, men innser nå at det ikke er det smarteste valget som førstegangs speedbåt. Takk for alle svar og tips som har hjulpet meg på veien videre😁 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 (redigert) Jeg vil si beecraft er ett godt valg, plass til 2 personer, går som en kule med 50-90hk, tåler mye sjø, ser meget bra ut etter min smak, men det beste er at man ofte får de kasta etter seg for liten pengesum. Når du har ett par hundre timer bak spakene på denne, så er du klar for noe større med mer fart Han som sitter oppi der, er 30år og smiler som en 4åring på julaften (90 Yamaha og 60knop) Redigert 4.April.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MB_INA Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 Eika skrev for 11 timer siden: Jeg vil si beecraft er ett godt valg, plass til 2 personer, går som en kule med 50-90hk, tåler mye sjø, ser meget bra ut etter min smak, men det beste er at man ofte får de kasta etter seg for liten pengesum. Når du har ett par hundre timer bak spakene på denne, så er du klar for noe større med mer fart Han som sitter oppi der, er 30år og smiler som en 4åring på julaften (90 Yamaha og 60knop) Det er ingen tvil om at fart og spenning får frem det indre barnet i oss. Takk for tips om en båt ser både kul og rask ut! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.